آشنایی با تغییرات جسمانی دربارداری


آشنایی با تغییرات جسمانی دربارداری

آشنایی با تغییرات جسمانی دربارداری

 

خونریزی و نارسایی دهانه ی رحم

محدودیت رشد داخل رحمی

حجم کم مایع آمنیوتیک

 جفت سرراهی (در اواخر بارداری)

 فشار خون بالای ناشی از بارداری

 درد زودرس زایمان یا پاره شدن کیسه ی آب  سه قلو یا بیشتر

سازگاری با تغییرات بدن حتی اگر در حد اعتدال ورزش می کنید، به خاطر داشته باشید بارداری باعث می شود بدنتان دستخوش تغییرات جسمانی واقعی قرار گیرد، که می تواند بر قدرت، توانایی و عملکرد شما تأثیر بگذارد. فهرست زیر برخی از آن تغییرات را توضیح می دهد:

تغییرات قلبی - عروقی: هنگامی که باردارید، مقدار خونی که قلب شما به سراسر بدن می فرستد، افزایش می یابد. این افزایش حجم خون معمولا تأثیری بر ورزش شما ندارد. ولی اگر به پشت دراز بکشید، مخصوصا در حدود ۱۶ هفتگی از بارداری، ممکن است احساس سرگیجه یا ضعف، یا حتی حالت تهوع بکنید که به عنوان سندرم کاهش فشار خون تاق باز شناخته شده است؛

این سرگیجه گاهی به خاطر فشار ناشی از رحم در حال رشد به سمت پایین، بر روی رگهای خونی اصلی که خون را به قلب می رساند اتفاق می افتد، که در نتیجه بازده قلب را کاهش می دهد. این اتفاق در صورتی که بارداری چندقلو داشته باشید و رحمتان سنگین تر باشد، حتی زودتر پیش می آید. در صورت انجام هر نرمشی که لازم باشد به پشت دراز بکشید (و همچنین اگر عادت دارید به پشت بخوابید)، یک بالش کوچک یا یک تکه اسفنج لبه دار در زیر سمت راست کمر یا باسن سمت راست خود بگذارید. بالش کمی شما را به پهلو متمایل می کند و به طور مؤثری رحم را از روی رگهای خونی بلند می کند.


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد