آشنایی با ستون مهره های کمر 


آشنایی با ستون مهره های کمر 

آشنایی با ستون مهره های کمر 

 ستون مهره ها مرکز حیاتی بدن است. از سر حمایت کرده و برای ایستادن به ما کمک می کند.ستون مهره ها باعث حفظ و نگهداری نخاع می شود که با مغز سیستم عصبی مرکزی را تشکیل میدهد و تمامی فعالیت های بدن را کنترل و تنظیم می کند. ستون مهرهها از ۲ مهره (۵ تا کمری، ۱۲ تا پشتی، ۷ تا گردنی)، به علاوه استخوان خاجی (ساکروم) و دنبالچه تشکیل شده است.  حرکات در بین این مهرهها اتفاق می افتد. ستون مهره ها به خودی خود بسیار متحرک است. اما عدم تحرک و داشتن ماهیچه های محکم باعث سفتی آن شده و از تحرک آن می کاهد. یک ستون فقرات سفت باعث درد پشت و مشکلات جدی دیگری میشود. توانایی محدود آن برای حرکت، حالت های روزانه شما را مختل کرده دست دادن تعادل افزایش می دهد.ستون مهره ها قادر است در چهار جهت حرکت کند: جلو، عقب، به طرفین و به صورت چرخشی و باید در هر چهار جهت حرکت داده شود. اکثر تمرین ها تقریباً به طور کامل روی ستون مهره ها متمرکز می شود و یک ورزش ملایم همیشه شامل حرکات ستون مهره ها هم هست. ستون مهرهها یک کانال انرژی است. برای آزاد شدن جریان انرژی در آن، نیاز به نگهداری در یک وضعیت سالم و انعطاف پذیر است و همیشه باید در حالت راست (erect) باشد.تمرین دادن ستون مهره ها باعث بهتر شدن گردش خون در اعصاب نخاعی می شود و در نتیجه احساس بهتری خواهید داشت و بعد از تمرین پر انرژی و سرحال خواهید بود.قبل ازهر تمرین ، وضیعت نشستن خود را اصلاح کنید. مطمئن شوید که شما روی استخوانهای نشیمنگاه نشسته و ستون مهره ها صاف باشد.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد