آشنایی با طرز تهیه چند غذا با بادمجان


آشنایی با طرز تهیه چند غذا با بادمجان

آشنایی با طرز تهیه چند غذا با بادمجان 

 

بادمجان پروانسی

مواد لازم برای ۲ نفر:۲ عدد بادمجان ۲ گوجه فرنگی بزرگ آب ۱ لیموترش ۱ شاخه ترخون ۲ زیتون سبز خردشده نمک و فلفل طرز تهیه:بادمجانها و گوجه فرنگی ها را تکه تکه کنید و در یک قابلمهٔ کوچک بگذارید. آب لیموترش و ترخون خردشده را اضافه کنید. بعد زیتونهارا بیفزایید. در حرارت خیلی ملایم به مدت ۱ ساعت بگذارید بپزد، در ضمن در قابلمه را ببندید.(هر پرس ۴۸ کالری)

بادمجان با برنج

مواد لازم برای ۲ نفر: ۲ بادمجان ۲ قاشق برنج پخته شده ۲ گوجه فرنگی بزرگ ۱ تخم مرغ سفت جعفری خردشده، نمک و فلفلطرز تهیه: بادمجان ها از طول ببرید، درون بادمجان ها را خالی کنید و آنها را با برنج پخته و تخم مرغ سفت له شده پر کنید و نمک و فلفل بزنید. گوجه فرنگی ها را حلقه حلقه کنید و ته ظرفی بچینید. بادمجان های پرشده را روی آنها بگذارید و در فر ملایم در حدود ۱ ساعت بپزید.(هر پرس ۱۱۹ کالری)

چغندر با قارچ

مواد لازم برای ۲ نفر:۴۰۰گرم چغندر ۱۵۰ گرم قارچ خردشده ۱لیوان آب گوشت ۱ بیسکویت له شده کمی کاری یا چیز دیگر بنا به ذائقهطرز تهیه:چغندرها را پوست بکنید، تکه تکه کنید و در آب جوش نمک دار بپزید. آنها را نگه دارید و مابقی را باریک باریک کنید، با قارچهای خردشده مخلوط کنید و کاری را اضافه کنید. چغندرهای پخته را در ظرفی بچینید، روی آن را با مخلوط بپوشانید. آب گوشت را روی آن بریزید و بیسکویت را روی آن بپاشید و در فر بگذارید تا طلایی بشود و ته دیگ ببندد.(هر پرس ۱۲۰ کالری)

چغندر با گراتن

مواد لازم برای ۲ نفر:۳۰۰گرم چغندر۲۰۰ گرم گوجه فرنگی آب ۱ لیموترش ۱۰ گرم پنیر رنده شده نمک و فلفل آویشن و برگ بو طرز تهیه:چغندر را به تکه های کوچک ببرید و در آب نمک دار به همراه لیموترش بپزید، در حالیکه مراقب باشید که کمی سفت باقی بمانند.با دقت آب آنها را بگیرید. گوجه فرنگی ها را دریک ماهی تابه کوچک با کمی آویشن و برگ بو تفت بدهید. چغندرها را در ظرفی بگذارید، روی آن را با پورهٔ گوجهفرنگی بپوشانید. پنیر رنده شده روی آنها بپاشید و در فرگرم برای طلایی شدن گراتن بگذارید.(هر پرس ۹۰ کالری)

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد