خانه / بیماریهای مخصوص زنان / اثر ویتامین ها در کاهش استرس
استرس
استرس

اثر ویتامین ها در کاهش استرس

اثر ویتامین ها در کاهش استرس

استرس بر هضم مواد غذایی در بدن تأثیر میگذارد. اکثر زنان اظهار می کنند وقتی عصبی می شوند غذایشان هضم نمی شود. این مشکل در اثر از بین رفتن ویتامین B در بدن بوجود می آید. ویتامین های B1 و ۲ B و B3 و B6 و B12 در جریان هضم مواد غذایی و سوخت و ساز بدن دخالت دارند. ویتامین B1 به هضم کربوهیدراتها کمک میکند. ۲ B باعث رسیدن انرژی به سلولها می شود، و B به سوخت و ساز کربوهیدراتها کمک می کند. B6 به سوخت و ساز پروتئینها، چربیها و کربوهیدراتها کمک میکند.

برای اینکه مطمئن شوید برای مبارزه با تنشها و فشارهای عصبی، رژیم غذایی مناسبی دارید، باید این مواد را انتخاب کنید:

-ویتامین ب – کمپلکس(ویتامین ضد استرس)

-ویتامین A و C و E

-کلسیم

-املاح معدنی

-ویتامین ب – کمپلکس برای بدن بسیار ضروری است. میتوان این ویتامین را از یک رژیم سالم و متعادل بدست آورد. رژیمی شامل غذاهایی چون:

-حبوبات

– نانهای سبوس دار و دانه های غنی شده

-لبنیات ماهی مرغ

– گوشت بدون چربی

فواید استرس

بعضی از استرس ها اجتناب ناپذیر بوده و حتی برای شما سودمند نیز میباشند، به شرط آنکه باعث شوند شما نهایت سعی و تلاش خود را به کارگیرید تا رشد کنید و به اهداف عالی برسید. اگر مانع بروز عصبانیت و ناراحتی خود شوید و نگذارید بر شما چیره شود، آنگاه این استرس ها سبب می شوند تا بتوانید با دقت بیشتری فکر کنید و کارها را بهتر انجام دهید.

زندگی بدون استرس، یکنواخت و فاقد تحرک است؛ اما باید این استرس ها حد و مرزی داشته باشند. مثلاً اگر قرار باشد در میان یک جمع سخنرانی کنید ولی چنان دچار اضطراب و استرس شوید که آنچه را باید بیان کنید فراموش کنید،دیگر از عهدهٔ این سخنرانی بر نمی آیید.

بهترین کار این است که بتوانید مقدار استرسی که با آن روبرو می شوید را تعدیل کنید. برای این کار باید علائمی را که هشدار می دهند استرس شما رو به افزایش است، شناسایی کنید و قبل از اینکه استرس بر شما غلبه کند شما بر آن غالب شوید.

telegram

همچنین ببینید

معاینه لگن

نظریه پزشکان در معاینه لگن موقع زایمان…

نظریه پزشکان در معاینه لگن موقع زایمان… معاینه لگن در موقع زایمان  تقریباً پس از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *