احساس افسردگی پس از زایمان


احساس افسردگی پس از زایمان

احساس افسردگی پس از زایمان

 

اگر متوجه می شوید دچار تكدر خاطرید، به خاطر داشته باشید شما اولین زنی نیستید که چنین احساسی دارد. این احساس به اندازه ی خود دوران بارداری طبیعی است. امیدوار باشید:

کسانی که قبلا با این مشکل دست و پنجه نرم کرده اند، راه های زیادی برای از بین بردن ناراحتی ها پیدا کرده اند. فهرست زیر را به عنوان برخی از بهترین راهکارها در نظر بگیرید: » بیخوابی مشکل افسردگی را بیشتر می کند. وقتی خسته اید، همه چیز بدتر می شود. هنگامی که استراحت کرده باشید، میزان استرسی که می توانید از عهده اش برآیید، بسیار بیشتر از زمانی است که به مقدار کافی نخوابیده اید.

بنابراین سعی کنید بیشتر بخوابید. اگر بچه در حال خواب نیم روزی است، سعی کنید دراز کشیده و یک چرت بخوابید، کمک دیگران را قبول کنید. در اکثر موارد، مجبور نیستید تمام کارهای نگهداری از نوزاد را خودتان انجام بدهید. حتی اگر اجازه بدهید عمه سوزی یا مادر بزرگ ملبا کهنه ی بچه را عوض کنند یا او را برای آروغ زدن نگه دارند،مادر فوق العاده ای هستید

از احساس خود با مادران دیگر، اعضای نزدیک خانواده و دوستان صحبت کنید.به احتمال زیاد متوجه میشوید آن ها نیز دقیقا همان احساسی را داشتند که شما الان دارید. آنها می توانند با شما همدردی کرده و پیشنهادهایی برای کنار آمدن با آن بدهند. در صورت امکان، سعی کنید وقتی برای خود اختصاص دهید. اغلب، والدین جدید در این واقعیت غرق می شوند که دیگر وقتی برای خود ندارند. اگر می توانید از خانه بیرون بروید. پیاده روی کنید، مطالعه کنید، یک فیلم ببینید.


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد