قالب وردپرس درنا توس
از پوست ببشتر بدانیم....
از پوست ببشتر بدانیم....

از پوست ببشتر بدانیم….

از پوست ببشتر بدانیم….

 

پوست با سطحی حدود ۲ مترمربع، یکی از بزرگترین اعضای بدن است که ۱۶ درصد وزن بدن را تشکیل میدهد و سد محافظتی بین محیط پیرامون با عضلات، اعضای درونی، رگ های خونی و اعصاب بدن محسوب می شود. ظاهر پوست به طور گسترده ای تغییر می کند و این تغییر نه تنها ناشی از عواملی همچون افزایش سن است، بلکه حاکی از نوسانات هیجانی و سلامت جسمی و روحی فرد نیز هست.

با این همه، اصول مشخصی وجود دارد که با به کار بستن آنها می توان روند این تغییرات طبیعی را گند کرد و سلامت و زیبایی پوست را حفظ نمود. امروزه به نقش تغذیه در سلامت بیش از پیش توجه میشود اما خیلی ها هستند که میخواهند با تغذیه مناسب به شادابی پوست خود اضافه کنند.

آکنه از جمله بیماریهایی است که اگرچه نه به صورت مستقیم اما به هر صورت تحت تأثیر نوع غذای مصرفی قرار گیرد. ید ماده ای است که در ایجاد شدن جوش بی تأثیر نیست به طوری که نمک های یددار، ماهی های دریایی، جلبک های خوراکی، شیر و غذاهای آماده به علت یاد فراوان از عوامل تولید جوش در بدن هستند. کاهش روی نیز در بدن سبب افزایش جوش های صورت و سایر قسمتهای بدن میشود.

«روزاسه» بیماری مزمنی است که به صورت جوش های ریز در نواحی گونه و بینی دیده می شود که به صورت جوش های قرمز رنگ بروز مییابد. مصرف دوزهای بالای ویتامین B در درمان این بیماری بسیار مؤثر است. موادغذایی توصیه شده برای بیماران جهت پیشگیری و درمان جوش عبارتند از: میوه ها و سبزیهای تازه، حبوبات، برنج کامل (که سبوس آن جدا نشده است)، لوبیا، گردو، کدو، تخم مرغ، گوشت سفیدماکیان، صدف های خوراکی و  کرفس، خیار، کاهو و اسفناج.

مطلب پیشنهادی

عفونت سینه

اقدامات لازم بعداز ابتلا به عفونت سینه در دوران شیردهی

اقدامات لازم بعداز ابتلا به عفونت سینه در دوران شیردهی   در حالی که دچار …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *