استراحت و خواب زنان آبستن


استراحت و خواب زنان آبستن

استراحت و خواب زنان آبستن

 هرزن آبستن لااقل باید هشت ساعات در شب بخوابد و در روز نیز اندکی استراحت کند. این استراحت روزانه ممکن است عبارت باشد از کندن لباس و ده پانزده دقیقه هم دراز کشیدن حتی اگر در این مدت ا بخواب برود انبساط عضلات و باصطلاح (تمدد اعصاب) برای او بسیار مفید خواهد بود. پزشکان بیش از پیش استراحت و تمدد اعصاب را مفید دانسته اند و آنرا توصیه میکنند. اگر شما کارگر هستید سعی کنید پس از غذا و یا هنگامی که از کار روزانه باز می گردید چند دقیقه ای استراحت کنید و پاها را بلند نگاهدارید بعضی از در مدت کار روزانه ور یا کار منزل مکرر مکث کنید. استراحت نمائید. اینکار مانع از خستگی می شود. چند بار در روز بنشینید و پاها را بلند کنید و تعجب خواهید کرد که در آخر روز تا چه اندازه احساس راحتی می نمائیدمحققان و متخصصان زنان با تاکید بر اهمیت خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت مادر و کودک می گویند اگر مواد غذایی مختصر و مایعات کم پیش از خواب مصرف شود از گرسنگی شبانه و کابوس ناشی از افت قندخون و رفتن مکرر به دستشویی جلوگیری کرد.همچنین توصیه می شود مادران باردار از چند بالش نرم برای حمایت کمر و شکم استفاده کنند و مایعات حاوی کافئین را پس از ناهار ننوشند.به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، عوامل بسیاری چه جسمی و چه عاطفی ممکن است در دوران بارداری خواب شما را به هم بزند. اما داشتن خواب کافی در این دوران اهمیت دارد.خواب طولانی در سه ماهه اول بارداری امری طبیعی است زیرا در این دوران بدن احساس خستگی بیشتر دارد ، تا زمانی که به شی جدیدی که در حال رشد است عادت کند. در این زمان جفت شکل می گیرد و بدن خون بیشتری تولید می کند و قلب با سرعت بیشتری عمل پمپ را انجام می دهد. اما در ماه های بعدی خوابیدن و فرم خواب دچار ایراد می شود و خانم باردار نمی تواند خواب کافی و بدون وقفه ای در شب داشته باشد.مهم ترین دلیل نداشتن خواب کافی در این دوران افزایش اندازه جنین می باشد که وضعیت و فرم مادر را برای خوابیدن دچار مشکل می کند. برای مثال اگر فرد عادت به خوابیدن به پشت یا شکم داشته ، مدتها زمان لازم دارد تا به وضعیت جدید و خوابیدن به پهلو عادت کند. بعلاوه جابه جا شدن و تغییر وضعیت در بستر نیز سخت تر می شود.بسیاری از زنان باردار مدعی هستند که خواب آنها واضح تر و پویاتر از قبل می شود و حتی دچار کابوس نیز می شوند.شاید استرس های این دوران کیفیت خواب را اینگونه تحت تاثیر قرار می دهد. نگرانی بابت سلامت جنین، کیفیت زایمان و توانایی مادر شدن و .. ذهن را به گونه ای درگیر می کند که خواب را از مادر ساقط خواهد کرد.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد