خانه / مطبخ طب سنتی / انواع دسر با پرتغال….
پرتقال
پرتقال

انواع دسر با پرتغال….

انواع دسر با پرتغال….

پرتغال با انگور

مواد لازم برای ۲ نفر:

۳ پرتقال

۱ قاشق سوپخوری کشمش

۲ قاشق آب بهار نارنج

انگو ر

طرز تهیه:

پرتقال ها را بدون پوست کندن به برش های باریک ببرید. در یک ماهی تا به با آب بهار نارنج مخلوط کنید و در صورت لزوم کمی آب اضافه کنید. انگورها را هم بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تاپرتقال ها پخته شوند. گرم یا سرد سرو کنید. (هر پرس ۱۱۲ کالری)

پرتقال کلاهدار

مواد لازم برای ۴ نفر:

۴ پرتقال

۱ سیب

۱ گلابی

۱ موز

یک برش آناناس تازه

یک قاشق سوپخوری عرق نیشکر

طرز تهیه:

سر هر پرتقال را به شکل یک در کوچک جدا کنید. درون هرپرتقال را گود کنید تا گوشتش را در بیاورید. گوشت پرتقال ها و میوه های دیگر را خرد کنید و بعد با هم مخلوط کنید. آن را در یک بشقاب گود بریزید و عرق نیشکر روی آن بریزید. بعد هر پوست پرتقال را با این سالاد میوه پر کنید. در پرتقال ها را بگذارید و در جای خنکی نگه دارید. (هر پرس ۱۲۰ کالری)

گریپ فروت درون فر

مواد لازم برای ۲ نفر:

یک گریپ فروت درشت

یک پرتقال

یک موز

طرز تهیه: گریپ فروت را به ۲ قسمت ببرید. با یک چاقوی خیلی تیزگوشت میوه را جدا کنید و پوست سفیدی را که روی آن است جدا کنید و همچنین هسته هایش را در بیاورید. دوباره گریپفروت را در پوستش بگذارید و آب پرتقال روی آن بدهید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر گرم بگذارید. روی هر نیمهٔ گریپ فروت را با برش های موز خیلی باریک تزیین کنید. (هر پرس ۱۱۰ کالری)

گریپ فروت با کباب پز

مواد لازم برای ۲ نفر:

یک گریپ فروت

۲ قاشق قهوه خوری پودر نیشکر

طرز تهیه:گریپ فروت را به ۲ قسمت ببرید. گوشت میوه را در بیاورید وپوست و تخم هایش را جدا کنید. بعد دوباره آن را در پوست بگذارید و شکر روی آن بپاشید و بعد روی کبابپز بگذارید تا تکه هایش طلایی شود. (هر پرس ۶۵ کالری)

پرتقال با موز

مواد لازم برای ۲ نفر:

۲ پرتقال

۱ موز

۱ قاشق مرباخوری نارگیل رنده شده

طرز تهیه:

پرتغال را پوست بکنید  و بعد از اینکه دانه هایش را درآوردید، با ظرافت خرد کنید. موز را هم پوست بکنید و به برش های باریک ببرید. موز و پرتقال را مخلوط کنید. نارگیل رنده شده را روی . .آنها بپاشید و بسیار سرد سرو کنید (هر پرس ۱۲۰ کالری)

کمپوت پرتغال و سیب

مواد لازم

سیب درشت۱

پرتقال درشت۱

۱ لیوان آب دارچین (اختیاری)

طرز تهیه :

۲ حلقهٔ خیلی خوب از پرتقال ببرید. باقی را خوب پوست بکنید و با دقت دانه هایش را جدا کنید. سیب را پوست بکنید و به تکه هایکوچک ببرید. همه را برای پخت با نصف آب به مدت ۲۰تا ۳۰ دقیقه | روی حرارت خیلی ملایم بگذارید. دو ظرف کوچک را از این مواد پرکنید و با حلقه های پرتقال تزیین کنید. در یخچال بگذارید تا سردشود و سرو کنید. دارچین روی آن بپاشید. (هر پرس ۷۵ کالری)

پرتغال با اناناس

مواد لازم برای ۲ نفر:

۱۰۰گرم اناناس تازه (هر برش ۵۰ گرم)

۲ قاشق مرباخوری نارگیل رنده شده

طرز تهیه: با دقت پرتقال ها را پوست بکنید و به برشهای باریک و مساوی ببرید و روی هر برش آناناس بگذارید. نارگیل را روی آنها بپاشید. (هر پرس ۰ ۱۰ کالری)

پرتقال درون فر

مواد لازم برای ۲ نفر:

۲ پرتقال کمی دارچین

۱ سفیدهٔ تخم مرغ زده شده

طرز تهیه:

پرتقال ها را پوست بکنید، انها را پره پره کنید و با دقت پوست کوچک سفیدی که آنها را پوشانده است بردارید. بعد آنها را در ظرفی بگذارید. سفیدهٔ تخم مرغ را بزنید و روی پرتقال ها بریزید و در فرگرم بگذارید تا خوب طلایی شوند. دارچین را قبل از سرو کردن روی آن بپاشید. (هر پرس ۷۰ کالری)

پرتقال روی کباب پز

مواد لازم برای ۳ نفر:

۳ پرتقال

۲ سیب ۱

قاشق سوپخوری کشمش

طرز تهیه: از داخل هر پرتقال یک حلقهٔ گرد خوب ببرید. پوست سفیدش راجدا کنید. گوشت پرتقال ها را با سیب های ظریف خردشده و انگورها مخلوط کنید. هر پرتقال را با این مواد پر کنید، بعد میوه ها را روی کبابپز بفاصلهٔ ۱۰ سانتیمتر از حرارت بگذارید. هنگامی که پرتقال ها گرم شدند به سرعت سرو کنید.(هر پرس ۱۲۰ کالری)

telegram

همچنین ببینید

پیش غذاها و سالادها

پیش غذاها و سالادها چیست و چگونه تهیه می شود..؟

پیش غذاها و سالادها چیست و چگونه تهیه می شود..؟ پیش غذاها و سالادها  هر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *