قالب وردپرس درنا توس
خانه / مطبخ طب سنتی / انواع غذا با کلم
انواع غذا با کلم
انواع غذا با کلم

انواع غذا با کلم

انواع غذا با کلم 

کلم با گوجه فرنگی

مواد لازم برای ۲ نفر:

۴۰۰گرم کلم

۱ لیوان آب گوجه فرنگی

۴ برش باریک گوشت ران گوساله

نمک و فلفل

۱ قاشق سوپخوری جعفری خردشده

طرز تهیه:

کلم را بپزید و آب آن را بگیرید. با دقت خرد کنید و در آب گوجه فرنگی با حرارت ملایم بپزید. در یک ماهی تا به گوشت گوساله را با حرارت تند تفت بدهید تا اینکه پخته شود. کلم را در یک ظرف بگذارید. روی آن را با برش های گوشت بپوشانید. جعفری خردشده را در لحظهٔ سروکردن بپاشید.(هر پرس ۲۲۰ کالری)

خیار با ماهی کولی

مواد لازم برای ۲ نفر:

۳۰۰گرم خیار

۲۰۰ گرم گوجه فرنگی

۵۰ گرم پیاز

۱ موسیر خردشده

نصف لیوان آب

فلفل و نمک

۶ عدد ماهی کولی

طرز تهیه:

در یک قابلمهٔ کوچک خیارهای پوست کنده و بریده به برشهای ضخیم را بریزید. بعد گوجه فرنگی های بریده شده را بگذارید. پیاز و موسیر خردشده را روی آن بپاشید، نمک و فلفل بزنید. نصف لیوانآب روی همه آنها بریزید. در قابلمه را ببندید و بگذارید بپزد. به حدی بپزید که آب درون آن تبخیر شود. با ۶ ماهی کولی روی آن را بپوشانید و سرد سرو کنید.(هر پرس ۸۲ کالری)

خیار با سس جوجه مرغ

نیم کیلو خیار

۲فنجان شیر بی چربی

۱ زردهٔ تخم مرغ ۱

قاشق سوپخوری ارد

۲قاشق مرباخوری جعفری خردشده

نمک و فلفل

خیارها را پوست بکنید و به ۲ قسمت کنید، بعد تخم هایش راجدا کنید. به تکه های بزرگ ببرید و ۲۰ دقیقه در آب جوش نمک دار بپزید. بگذارید آب .۱ برود، در حالیکه مراقب باشید که گرم بماند. در طول این مدت، آرد را در شیر مخلوط کنید و سس سفید درست کنید. روی خیارها بمالید و جعفری خردشده را روی آن بپاشید. (هر پرس ۱۲۵ کالری)

خیار با گوجه فرنگی

مواد لازم برای ۲ نفر:

۵۰۰گرم خیار

۲ لیوان آب گوجه فرنگی

۲ پیاز خردشده

چند برگ ترخون

نمک و فلفل

طرز تهیه:

خیار تکه تکه شده را در آب گوجه فرنگی با حرارت خیلی ملایم بپزید. پیازها و ترخون های خردشده را اضافه کنید. نمک وفلفل بزنید و بگذارید به آرامی بپزد تا اینکه سبزی پخته بشود.(هر پرس ۶۵ کالری)

کلم با زیره

مواد لازم برای ۲ نفر:

۱ کلم تازه کوچک در حدود۴۰۰ گرم

کمی زیره

نمک و فلفل

طرز تهیه:

برگهای بزرگ کلم را جدا کنید و به ۸ قسمت ببرید. در آب سرد بشویید. بعد در یک ماهی تا به در آب جوش نمک دار بریزید (کاملاً آب روی آنها را بپوشاند)، زیره را به آنها اضافه کنید. در ماهی تا به رابگذارید و با حرارت تند به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید. با دقت آبآنها را بگیرید و میل کنید.(هر پرس ۹۰ کالری)

کلم با گراتن

مواد لازم برای ۲ نفر:

۱ کلم سبز کوچک در حدود ۴۰۰گرم

۲ فنجان شیر بی چربی

۲ عدد پیاز

۱۰گرم پنیر گرویر رنده شده

نمک و فلفل

طرز تهیه:

کلم را خرد کنید. با حرارت خیلی ملایم با شیر بی چربی و پیازهای خردشده بپزید. نمک و فلفل بزنید. هنگامیکه کلم پخته شد در فرگرم در ظرفی بگذارید. با پنیر رنده شده روی آن را بپوشانید و بگذارید تهدیگ ببندد.(هر پرس ۱۴۵ کالری)

کلم ایتالیایی

مواد لازم برای ۴ نفر:

۸۰۰گرم کلم سبز

۱۰۰ گرم گوجه فرنگی

کمی زیره

۱ برگ بو، نمک و فلفل

۱ قاشق قهوه خوری آب لیموترش

۲۰ گرم پنیر رنده شده

طرز تهیه:

با دقت کلم را آماده کنید و بعد خرد کنید. گوجه فرنگی ها را با بخار به همراه زیره، برگ بو، آب لیموترش بپزید، نمک وفلفل بزنید. سپس کلم (به خوبی آب آن را بگیرید) را اضافه کنید و در حرارت ملایم بهمدت حدودا یک ربع ساعت بگذارید بپزد. پنیر رنده شده را روی انبریزید و سرو کنید. (هر پرس ۱۱۷ کالری)

کلم با پیاز

مواد لازم برای ۱ نفر:

۲۰۰گرم کلم

۵۰ گرم پیاز

کمی جوزهندی سیاه

نمک و فلفل

طرز تهیه:

پیازها و کلم ها را در کمی آب نمک دار بپزید. بگذارید آب آنها برود. سپس آنها را در ظرفی گود بریزید. سپس آن را روی یک بشقاب واژگون کنید تا شکل ظرف را به خود بگیرد. جوزهندی سیاه را روی آن بپاشید و سرو کنید.

مطلب پیشنهادی

شیرینی زردآلو

طرز تهیه چند دسر  خوشمزه 

طرز تهیه چند دسر  خوشمزه    شیرینی زردآلو 90 گرم برگه زردآلو ۳۵ گرم آرد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *