اهمیت مصرف صبحانه


اهمیت مصرف صبحانه

اهمیت مصرف صبحانه

 تغذیه صحیح در قدرت یادگیری افراد مؤثر است و نخوردن صبحانه می تواند آثار منفی بر یادگیری آنها داشته باشد. در شرایط ناشتایی کوتاه مدت طبیعی، مکانیسم های بدنی، گلوکز خون را در سطحی ثابت نگه می دارد که بر عملکرد طبیعی مغز لطمه وارد نشود. افزایش نسبی قند خون موجب بهبود عملکرد مغز و یادگیری می شود. نخوردن صبحانه در صورتی که تداوم یابد و تبدیل به عادت شود علاوه براین که قدرت یادگیری افراد را کاهش می دهد بلکه موجب کمبود دریافت مواد مغذی روزانه مورد نیاز فرد می شود که در وعده های دیگر جایگزین نخواهد شد و در نتیجه کمبود دریافت کالری، ویتامین ها و املاح ایجاد می شود. برای این که فرد اشتهای کافی برای خوردن صبحانه داشته باشد باید شام را در ساعات ابتدای شب صرف کند و حتی الامکان شب ها در ساعات معینی بخوابد تا صبح زود بیدار شده و وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشد. از تحقیقات نشان میدهد هرچه میزان ویتامین و املاح در صبحانه بیشتر و چربی و کلسترول آن کمتر باشد، تناسب اندام بهتر شده، کلسترول افزایش پیدا نمیکند و احتمال چاقی بسیار کمتر می شود. مصرف صبحانه کامل، شدت گرسنگی را در زمان صرف ناهار کمتر می کند و نمیگذارد زمان ناهار از غذاهای پر کالری استفاده شود. محققان اعلام کردهاند مصرف صبحانه باعث کاهش چاقی و ابتلا به دیابت می شود. در تحقیقات دیگر عنوان شده صبحانه خورها روان و ذهن سالمتری هم دارند. صبحانه باعث افزایش هشیاری، توجه و عملکرد ذهنی کودکان در مدرسه می شود.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد