اهمیت مصرف مواد غذایی حاوی آهن و کلسیم در دوران بارداری 


اهمیت مصرف مواد غذایی حاوی آهن و کلسیم در دوران بارداری 

اهمیت مصرف مواد غذایی حاوی آهن و کلسیم در دوران بارداری 

 

آهن

هنگامی که باردار هستید، نیاز به آهن بیشتری دارید، زیرا هم شما و هم بچه هر روز گلبول های سرخ جدید می سازید. به طور متوسط، روزانه به ۳۰ میلی گرم آهن بیشتری در دوران بارداری احتیاج دارید، که در اکثر ویتامین های دوران بارداری موجود است.

 شمارش تعداد گلبول های خون در طول دوران بارداری، می تواند به راحتی افت کند، زیرا بدن شما به تدریج پلاسمای (مایع) بیشتری می سازد و به

نسبت گلبول های قرمز کمتری (که به آن کم خونی رقیق گفته شده است. اگر به کم خونی مبتلا بشوید، شاید نیاز به مکمل آهن بیشتری داشته باشید. غذاهای سرشار از آهن عبارت است از: مرغ، ماهی، گوشت قرمز، سبزیجات دارای برگ س بز، و نانها و غلات غنی شده یا سبوس دار، می توانید میزان آهن غذاها را با پختن آنها در قابلمه ها و ماهیتابه های چدنی بالا ببرید.

کلسیم

در زمان بارداری، روزانه در حدود ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارید. (میزان مجاز کلسیم توصیه شده در ایالات متحده (USRDA) برای تمام زنان، به طور روزانه در حدود ۱۰۰۰ میلی گرم است. در واقع اکثر خانم ها کمتر از این میزان دریافت می کنند. اگر پیش از این به نوعی دچار کمبود کلسیم باشید، نیاز کلسیم برای جنین در حال رشد، تنها کارها را برای شما مشکل تر می کند. جنین می تواند کلسیم کافی از مادر خود دریافت کند، حتی اگر به قیمت استخوان های مادر تمام شود.

بنابراین کلسیم اضافی مورد نیاز در دوران بارداری، در واقع برای محافظت از ش ما و س لامتی تان در نظر گرفته شده است. ویتامین های دوران بارداری، تنها در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کلسیم دارد (در حدود یک چهارم از میزان توصیه شده)، بنابراین لازم است آن را از منابع دیگر.


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد