اولین قدم برای درمان سریع لاغری چیست..؟


اولین قدم برای درمان سریع لاغری چیست..؟

اولین قدم برای درمان سریع لاغری چیست..؟

لاغری 

بیماری هایی که باعث لاغری عمومی میشوند عبارتند از: الف) بی اشتهائی عصبیب) اضطراب و افسردگیج) پرکاری تیروئید و دیابت نوعد) بیماری های عفونی و تب دار شدید ه) اسهال های مزمن و انگل ها به طور مثال ژیاردیا  و) بیماری های بافت همبند نظیر اسکلرو در می ز) سرطان ها

 عوارض لاغری

عبارتند از:۱- از دست دادن زیبائی۲- افزایش بیماری های اسکلتی نظیر قوز، گودی کمر و کجی ستون فقرات ". چون در افراد لاغر، عضلات چسبیده به ستون فقرات (نظیر عضلات راسته در گوسفند) ضعیف هستند و نمی توانند استحکام ستون فقرات را حفظ نمایند، این بیماری ها ایجاد می شوند.۳- افزایش بیماری های قلبی به علت ضعف عضلات قلب.

درمان لاغری

بهترین درمان پیشنهادی افزایش وزن از طریق برنامه های غذائی پرکالری و علمی همراه با آموزش دانش و مهارت های لازم جهت اصلاح و بهبود شیوه زندگی به منظور حفظ وزن به دست آمده. بنابراین درمان لاغری نیز همانند درمان چاقی است و نیاز به بکارگیری علوم مختلف از جمله زیبائی دارد تغذیه، تربیت بدنی، روانشناسی، پزشکیبرنامه های غذائی در افراد لاغر خیلی دیر جواب میدهند و صبر بیمار ۹ هم پزشک را میطلبند.

افزایش طول قد

مهمترین عامل طول قد در انسان ارث می باشد ولی عواملی همچون تغذیه مناسب و تمرینات خاص ورزشی نیز در جلوگیری از کوتاهی قد بسیار مؤثرند. در حقیقت بدون تغذیه سالم و ورزشی، قد به اندازه ژنتیک خود نمیرسد.افزایش متوسط طول قد ژاپنی ها در دهه های اخیر با تغذیه صحیح و فعالیت های ورزشی مناسب اهمیت این موضوع را نشان می دهد.الف) در سنین رشد (یعنی حداکثر تا حدود سن ۲۰ سالگی روشهای اصلاح و بهبود شیوه زندگی از نظر تغذیه و فعالیت در سنین رشد به منظور افزایش طول قد:-تغذیه مناسب جهت رشد استخوان ها و رشد بافت عضلانی و ساخت هورمون های رشد.-کودکان و نوجوانان در حال رشد (۹ تا ۱۸ ساله) به روزانه لااقلی ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم نیازمندند و از این جهت مصرف لااقل ۴ واحد لبنیات در ۲۴ ساعت توصیه می گردد. جهت تأمین روی و سایر املاح و همچنین پروتئین، مصرف انواع مغزها (بخصوص بادام زمینی) انواع حبوبات ( بخصوصی سویا) و جوانه گندم توصیه می گردد.-تأمین آهن جهت رشد از منابع حیوانی و گیاهی نیز الزامی است. -جهت تأمین پروتئین کافی مصرف انواع گوشت (بخصوص ماهی لااقل در هفته دو نوبت) توصیه می گردد.-ماهی علاوه بر تأمین پروتئین منبع خوبی جهت تأمین ویتامین D، روی و سایر املاح و چربی امگا ۳ نیز می باشد.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد