قالب وردپرس درنا توس
خانه / بیماریهای چشم وگوش / با این خوراکی ها بینایی خود را تقویت کنید!!
تقویت قوه بینایی
تقویت قوه بینایی

با این خوراکی ها بینایی خود را تقویت کنید!!

با این خوراکی ها بینایی خود را تقویت کنید!!

 

افراد بسیاری از قوه بینایی ضعیف رنج میبرند و این اختلال به دلیل کمبود ویتامین A به وجود می آید. چنانچه شما هر روز غذایی مصرف نکنید که حاوی ویتامین A کافی باشد ممکن است به انواع اختلالات چشمی از قبیل بینایی ضعیف، چشمان حساس در برابر تابش شدید نور، شب کوری، پلک های قرمز و ملتهب، لوچی و خشکی چشم ها مبتلا شوید. با غذاهایی که حاوی ویتامین A فراوان هستند عبارتند از: روغن جگر ماهی  جگر سیاه کباب شده پنیر، خامه، زردآلو ،آلو سیاه، کرفس خام زرده تخم مرغ ،هویج ،برگ چغندر، سیب زمینی نوشابه، اسفناج ،برگ شلغم

بهترین روش غنی سازی بدن از ویتامین A مصرف روغن جگر ماهی به صورت کپسول میباشد. یکی دیگر از منابع بسیار مهم برای تقویت بینایی، ویتامینB2 است. غذاهایی که حاوی ویتامین B2فراوان می باشند  عبارتند از:

کلم پیچ ،برگ چغندر، قلوه، لوبیا، سویا، شیر، تخممرغ .

جوانه گندم، کلم بروکولینکته قابل توجه این است که بسیاری از غذاهای حاوی ویتامین B2، دارای ویتامین A  نیز  میباشند.

سیر
سیر به عطر و طعم غذا بسیار کمک می‌کند و به همین منظور در بسیاری از غذاها می‌توان از آن استفاده کرد. مطالعات نشان داده است که سیر فواید بسیاری در سلامتی فرد دارد و باعث افزایش گردش خون می‌شود، همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و برای بینایی نیز موثر است. سیر سرشار از سولفور و مواد غذای دیگری است که به تولید آنتی اکسیدانی که می‌تواند به حفاظت لنز چشم کمک کند، کمک می‌کند.

ماهی سالمون
ماهی سالمون غنی از ویتامین A و D و اسیدهای چرب امگا 3 است که این ترکیبات باعث تقویت بینایی می‌شود.

سبزیجات برگ دار
کاهو، کلم، اسفناج و دیگر سبزیجات برگ دار سبز در افزایش تقویت نور چشم مفیدند، زیرا آن‌ها حاوی ویتامین A، ویتامین C و کلسیم هستند.
مطالعات نشان داد که اسفناج سرشار از آنتی اکسیدانی‌هایی مانند lutein و Zeaxanthin است که بسیار برای چشم مفیدند؛ اگر شما می‌خواهید فایده بیشتری از سبزیجات برگ دار ببرید، سعی کنید از زیاد پختن آن‌ها خودداری کنید.
تخم مرغ

تخم‌مرغ
در میان غذاهایی که برای تقویت نور چشم مفید است، تخم‌مرغ از رایج‌ترین آن‌ها می‌باشد.
تخم‌مرغ مخصوصاً زرده آن سرشار از مواد مغذی است که برای تقویت بینایی مفید است و به رفع خستگی بدن کمک می‌کند.

شکلات کاکائویی
مطالعات نشان داده است که شکلات کاکائویی در تقویت بینایی بسیار موثر است. با اضافه کردن مقدار شکلات کاکائویی به وعده‌های غذایی روزانه خود می‌توانید مقدار flavonoids که به حفاظت ماهیچه‌های خونی چشم کمک می‌کند را افزایش دهید.
با حفاظت از ماهیچه‌های خونی در چشم، علیرغم افزایش سن و ضعیف شدن چشم، شما می‌توانید به تقویت لنز چشم و قرنیه کمک کنید.

مطلب پیشنهادی

اور یون

طب سنتی در درمان ورم غد بناگوش (اور یون)

طب سنتی در درمان ورم غد بناگوش (اور یون)   انجیر: مقداری انجیر را در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *