با این خوردنی ها از بیماری های قلب در امان باشید…(قسمت دوم)


با این خوردنی ها از بیماری های قلب در امان باشید…(قسمت دوم)

با این خوردنی ها از بیماری های قلب در امان باشید...(قسمت دوم)

 

حبوبات خشک نیز اگر در برنامهٔ صبحانه تان باشند املاح معدنی و ویتامینها را به بدن شما می رساند. به یاد داشته باشید که فقط یک چهارم از چربی مورد نیاز روزانهٔ خود را که برحسب گرم محاسبه کرده اید در وعده صبحانه تان استفاده کنید. مثلاً، اگر خانمی هستید که روزانه ۵۰ گرم چربی نیاز دارید، ۱۰ تا ۱۲ گرم آن را در صبحانه استفاده کنید.

بهتر است چربی صبحانه در حدّی که گفته شد مصرف شود و در عوض در وعده شام خود چربی کمتری استفاده کنید. بخصوص اگر به بیماری قلبی و تصلب شرایین (سخت شدن رگها) دچار هستید خوردن چربی زیاد در شب برایتان خطرناک است. 

به منظور کاهش کلسترول خون بهتر است بیشتر از دو یا سه تخم مرغ در هفته استفاده نکنید، زیرا هر تخم مرغ حدود پنج گرم چربی و ۲۰۰ میلی گرم کلسترول دارد

هر قالب کره که در بازار موجود است حدود ۱۲ گرم چربی دارد که بیشترچربی آن از نوع اشباع شده است 

 ناهار

محتویات یک ناهار کم چربی که در منزل بتوانید آن را تهیه کنید و در عین حال از آن لذت ببرید عبارت است از:

گوشت کم چربی، نان، سالاد، سبزیجات، میوه جات تازه و سوپ (گرم یا سرد). از ناهار پرچربی پرهیز کنید. سوپ مورد نظر می بایست کم چربی باشد. مصرف سوپ در ابتدای ناهار باعث کاهش وزن شما خواهد شد. یک یا دو بار در هفته از سبزیجات تازه سالاد تهیه کنید و در پوششهای پلاستیکی داخلی یخچال نگهداری نمایید. هویج رنده شده، فلفل قرمز و حبوبات بهترین موادی هستند که میتوانید به آن اضافه کنید. این سالاد را میتوانید هنگام صرف ناهار

یا شام از یخچال بیرون آورده مصرف کنید. ماهی ساردین، قزل آلا و تن ماهی بهترین موادی هستند که میتوانید در ساندویچ خود استفاده نمایید.

شام

برای شام نیز باید سعی کنید شام کم چربی تهیه کنید. اگر می خواهید در شامخود گوشت استفاده کنید می توانید گوشت کم چربی به کار ببرید. اگر از جوجه که گوشت سفید است استفاده کنید، فقط حدود یک گرم چربی اشباع شده دارد.ماهی نیز از همین نوع است. همان طور که گفته شد ماهی، اسید چرب آمگا ۳دارد که اثر محافظتی بر بیماریهای قلب دارد. در این قسمت چند نمونه شاممناسب معرفی می شود. (به ازای هر یک نفر): ر 

الف - استیک با گوشت گاو (یک گرم چربی)، سیبزمینی پخته شده، لوبیا سبز و آب شاه بلوط، سالاد، چاشنیهای بدون چربی یا کم چربی، یک فنجان .آبلیمو و شربت نارنج

ب - فیله ماهی با شس (پنج گرم چربی)، کدوی پخته با یک قاشق کره یا مارگارین (۴ گرم چربی)، سبزی خوردن، سالاد تهیه شده از میوهٔ تازه، .نوشابه یا شربت

ج - یک فنجان برنج (یک گرم چربی)، سالاد، ماست کم چربی و حبوبات.

 د-جوجه بریان (۶ گرم چربی)، نصف فنجان برنج (یک گرم چربی)، گل کلم، سالاد، چاشنی کم چربی، سیبزمینی برشته (۴ گرم چربی) نوشابه و شربت.

ه- مرغ (۱۰ گرم چربی)، هویج آب پز، خلال پرتقال، نصف فنجان برنج (یک گرم چربی) و نوشابه

با این خوردنی ها از بیماری های قلب در امان باشید...(قسمت اول)


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد