با ورزش پیری را به تأخیر  بیندازید؟؟؟


با ورزش پیری را به تأخیر  بیندازید؟؟؟

با ورزش پیری را به تأخیر  بیندازید؟؟؟

  نمی توان گفت که با اجرای فعالیت های بدنی روند پیر شدن به تأخیر می افتد. در واقع فعالیت بدنی موجب افزایش ظرفیت های عملی و فیزیولوژیکی سالمندان میشود، اما نشانه و شواهدی ارائه نشد که دال بر تاخیر افتادن پیری و دراز شدن طول عمر بر اثر تمرین های  ورزشی باشد. نتایج ازمایشگاهی نشان داد که شرکت در فعالیت های بدنی  می تواند موثر باشد. در همین رابطه، چندین تحقیقی  ازمایشگاهی نشان داد که شرکت در فعالیت های بدنی سبب افزایش طول عمر حیوانات مورد مطالعه شده است، ولی این یافته ها تاکنون درمورد انسان به تأیید نرسیده است علی رغم اینکه نمی توان این ادعا را مطرح کرد که فعالیت بدنی منظم، طول عمر را زیاد میکند، ولی شواهدی وجود دارد که ورزش، کیفیت زندگی افراد کهنسال را بالا میبرد و به علاوه فرد استقلال بیشتری پیدا می کند و از فعالیت استقبال میکند تا سال های بازنشستگی لذت بخشی را داشته باشد. چند محقق، طول دوران جوانی و چگونگی بروز مرگ گروهی از ورزشکاران و غیر ورزشکاران دانشجو را مورد بررسی و مطالعه قرار دادند. نتایج تحقیق تفاوت بارزی را بین دو گروه نشان نداد. در یک نگاه فرضیه جوان تر ماندن بر اثر تمرین، منطقی به نظر میرسد؛ اما باید توجه داشت که طول مدت فعالیت ورزشی و قهرمانی ورزشکاران دانشجو محدود و کوتاه است و در نتیجه تفاوت قابل توجه ای را از نظر طول دوران جوانی نباید انتظار داشت  در واقع تا زمانی می توانیم تحقیق کامل و جامعی داشته باشیم که دو گروه را مورد آزمایش قرار دهیم که یکی بی تحرک و دیگری به طور منظم و در تمام طول عمر ورزش و فعالیت داشته اند. مثلاً تحقیقات آزمایشگاهی روی حیوانات اغلب نتیجه داده است و آن هم به دلیل ادامه اجرای فعالیت بدنی منظم در تمام طول عمر حیوان بوده است. تصور می شود که واکنش غدد فوق کلیوی نسبت به تحریکات ناشی از فعالیت های بدنی اثر ویژه ای روی جوان ماندن سلول ها داشته باشد. فعالیت های ورزشی سبب تحریک بخش مرکزی و قشری غدد فوق کلیوی می شوند. و این امر می تواند نشانه ای از مکانیسم عملی سلولی براى افزایش طول عمر بر اثر ورزش و حرکت باشد

رژیم غذایی برای به تاخیر انداختن پیری

مصرف میوه تازه را به آبمیوه به ویژه آبمیوه های صنعتی که حاوی شکر بالاتری می باشند ترجیح دهید.ورزش ، پیاده روی و فعالیت بدنی کافی را در الگوی زندگی روزانه خود بگنجانید. لزوما لازم نیست ورزش حرفه ای را تجربه نمایید بلکه پیاده وری روزانه نیز در این زمینه در صورت تداوم مفید می باشد.از مصرف غذاهای سرخ کرده و فرآوری شده و غذاهای آماده و فست فود اجتناب نمایید. سعی کنید غذاهای سالم تری که در طبخ آنها از چربی های اشباع کمتری به کار رفته است را مصرف نمایید.در انتخاب مواد پروتئینی تنوع پروتئینهای حیوانی و گیاهی را در نظر داشته باشید. از طرف دیگر در انتخاب پروتئینهای حیوانی علاوه بر گوشت قرمز از انواع گوشتهای سفید استفاده نمایید.هفته ای 2 بار ماهی و محصولات دریایی که حاوی چربی های غیر اشباع مفید هستند را مصرف نمایید.چربی های دریافتی خود را از طریق مصرف انواع چربی های سالم مثل : مغزها، چربی ماهی ، روغن زیتون و... دریافت بنمایید و از مصرف انواع لبنیات پر چرب و گوشت های قرمز پر چرب نمایید.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد