با ویتامین F آشنا شویم..!


با ویتامین F آشنا شویم..!

با ویتامین F آشنا شویم..!

 ویتامین F 

در چربی های اشباع نشده لینولئیک اسید و لینولنیک اسید و آراشیدونیک اسید وجود دارد از ویتامین های محلول در چربی است. واحد اندازهگیری آن میلیگرم است. تا به حال مقدار لازم ضروری روزانه برای بدن تعیین نشده ولی دانشمندان معتقدند که حد اقل یک درصد جمع کالری روزانه که وارد بدن میشود.خوب است که از اسیدهای اشباع نشده اساسی باشد. معمولا چربی های اشباع نشده برای سوختوساز اسیدهای چربی های اشباع شده کمک میکنند. اگر به نسبت ۲ و ۱ مصرف شوند (یعنی ۲ برابر چربیهای اشباع نشده و یک برابر چربی های اشباع شده). مصرف ۱۲ قاشق مرباخوری دانههای آفتابگردان و یا ۴ عدد گردو تقریبا مقدار لازم و ضروری روزانه بدن را تأمین مینماید. به هرحال اگر بقدار کافی لینولئیک اسید در صحنه موجود باشد، دو اسید چرب دیگر ممکن است تأمین شود. مصرف زیاد هیدراتهای کربن نیاز بدن به این ویتامین را افزایش میدهد. این ویتامین از افزایش کلسترول و رسوب آن در دیواره داخلی رگها جلوگیری میکند. سلامت پوست و مو را تأمین مینماید تا حفظ میکند. از طریق تأثیر در فعالیت غدد و تدارک کلسیم برای سلول ها به رشد و X حدودی بدن را در برابر اثرات مضر اشعه راحتی بدن کمک میکند. با ناراحتی های قلبی مبارزه میکند. با اثری که در سوزاندن چربییهای اشباع شده دارد در کاهش وزن مؤثر است. کمبود آن ممکن است منشأ اگزما و آکنه بشود. بهترین منابع طبیعی آن: روغنهای گیاهی- جنین گندم- تخم کتان- تخم آفتابگردان- تخم گلرنگ- دانه سویا و بادامزمینی- گردو و بادام میباشد. ۱۰۰ میلیگرم در بازار عرضه میشود. - بصورت مکمل در کپسولهای محتوی ۱۵۰ با غذا مصرف شود. و هرکس نگران زیادی کلسترول میباشد E بهتر است با ویتامین F توصیه این است.که برای جذب بهتر ویتامین توصیه میشود به مصرف این ویتامین متوسل شود. ضمنا درست است که تقریبا تمام مغزهای گیاهی مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده دارند ولی توجه شود که کشونات که در بازار یاران به نام بادام هندی معروف است فاقد این چربی است و مفید نمیباشد.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد