بررسی رابطه بین تغییر رفتار و کنترل وزن


بررسی رابطه بین تغییر رفتار و کنترل وزن

بررسی رابطه بین تغییر رفتار و کنترل وزن

 1-جنبه ای از کنترل وزن که معمولاً نادیده انگاشته می شود «روش غیر فعال زندگی به همراه عادات غلط غذایی است» که به سختی تغییر میکنند و عوامل مهمی در چاقی محسوب می شوند. بعضی از پیشنهادها در این رابطه عبارتند از: ۱- آرام غذا بخورید. افراد چاق عادت دارند تند غذا بخورند. مغز به ۲۰ دقیقه وقت نیازدارد تا احساس سیری را اعلام کند بنابراین غذا را با پیش غذا مانند سوپ شروع کنید و به آرامی غذا بخورید. ۲ - به جای خوردن، چندین کار دیگر را مشخص کنید که به هنگام گرسنگی انجام دهید ماند بافتنی، تماشای فیلم، مطالعه، موسیقی و .... ۳ - قبل از برخاستن از بستر خود را با تصورات ذهنی تناسب اندام و لاغر شدن برای شروع روز آماده کنید. ۴- از غذاهای سرپایی و خوردن تنقلات پرکالری غیر از وعده های غذا خودداری کنید ۵ - پنج وعده در طول روز غذا بخورید. تحقیقات نشان داده که اگر غذای دریافتی در پنج یا شش وعده مصرف شود، کیلو کالری کمتری در گردش خون جذب می شود۶- مهمترین مسئله، داشتن برنامه منظم فعالیت بدنی به شکل هوازی حداقل سه بار در هفته است. باید چنین برنامه ای حتی اگر بسیار سبک و فقط یک سری حرکات نرمش و هوازی به مدت ۳۰ دقیقه باشد در برنامه زندگی هر فردی گنجانده شود، درست مثل نظافت، انجام وظایف و مسئولیت های دیگر، اما از این هم مهمتر تغییر شیوه زندگی است، یعنی باید بسیاری از کارها را با صرف انرژی بیشتر همراه کنیم. مثلاً اگر مسیری را باید تا محل کار خود با وسیله نقلیه طی کنیم و امکان پیاده روی هم وجود دارد، بهتر است زودتر از خانه خارج شویم و مسیر مورد نظر را به صورت پیاده طی کنیم. همچنین در صورت امکان از دوچرخه به جای خودرو استفاده کنیم. از وسایل دستی به جای وسایلی برقی استفاده کنیم و بسیاری از تغییرات دیگر که در شیوه بی تحرک زندگی امروزی، لازم به نظر میرسد

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد