قالب وردپرس درنا توس
خانه / دانستنیهای مفید پزشکی و رژیم غذایی / بهترین راه غلبه بر خستگی ناشی از ام اس
خستگی و ام اس
خستگی و ام اس

بهترین راه غلبه بر خستگی ناشی از ام اس

بهترین راه غلبه بر خستگی ناشی از ام اس

 

بهترین راه غلبه بر خستگی این است که شروع به تفکر خلاقانه کنید و ببینید فعالیتهای روزمره تان را چگونه انجام دهید.

لیست پایین شامل راههای پیشنهادی با است که با کمک آن فعالیتهای خود را سروسامان دهید و از ذخیره ی انرژی خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. هنگام فکر کردن به نحوهی استفاده از این ایدهها در خانه یا محل کارتان، این را هم به یاد داشته باشید که متخصصان توانبخشی تیم مراقبت بهداشتی تان، سرمایههای باارزشی هستند. این کارشناسان در ارائه ی راهکار برای مدیریت انرژی و حفظ توان انجام کارها تبحر دارند .

و اما راههای پیشنهادی:

* جعبه ابزار را باز کنید. زمان مناسب برای استفاده از فناوری حمایتی (AT) موقعی است که خستگی بر زندگی روزمره تأثیر منفی بگذارد. چرا وقتی می شود زیر دوش نشست، میایستید؟ چرا از دربازکن دستی برای باز کردن کنسرو استفاده می کنید، درحالی که می توانید این کار را با نوع برقی آن سریع تر و با زحمت کمتری انجام دهید؟ به ابزارآلاتی که برای راحتتر کردن زندگی تان طراحی شده، نگاهی بیندازید تا دریابید فناوری حمایتی (AT) چه چیزهایی عرضه میکند.

استفاده از یک وسیله ی کمک حرکتی نظیر عصایا صندلی چرخدار اتوماتیک، میتواند به شما کمک کند تا انرژی خود را برای مسائل مهم ذخیره کنید. اگر فرضا بخواهید از نقطه ی A به نقطه B برسید و در این راه تمام انرژی تان را مصرف کنید، به طوری که در پایان نتوانید از چیزی لذت ببرید یا کاری انجام دهید، باید چارهای اندیشید. مادر مورد این مطلب و همینطور وسایل کمک حرکتی، در مبحث «کسب تجربه در مورد مشکلات راه رفتن» که در ادامه ی همین فصل می آید، صحبت می کنیم.

* بازنگری در چیدمان برای دستیابی به نتیجه ی بهتر. مطمئن شوید که چیدمان فضای کار شما در خانه یا دفترتان مناسب و قابل دسترسی باشد. چرا وسایلی که بیش از همه مورد استفادهی شماست، دور از دسترستان قرار دارد؟ و چرا وسایلی که برای کار به خصوصی به آنها احتیاج دارید، در شش اتاق جدا از هم قرار دارد، در حالی که میتوانید همه ی آنها را در یک جا جمع کنید؟

وسایل رفاهی معقولی برای محل کار خود درخواست کنید. تصور کنید اگر جای پارک ماشینتان به ساختمان و یا دستشویی به اتاق کارتان نزدیکتر بود، یا برنامه ی کاری تان قابل انعطاف بود، به گونهای که میتوانستید کارهایتان را در ساعاتی از روز که بیشترین مقدار انرژی را دارید، انجام بدهید، چقدر در انرژی و سعی و تلاشتان صرفه جویی می شد.

 کارها را برای خود آسانتر کنید – نه آنکه وضع را برای خود دشوارتر نمایید. به عنوان مثال، به فکر غذاهایی باشید که کمتر احتیاج به آمادهسازی داشته باشد و تمام مواد تشکیل دهنده ی آن را قبل از شروع پخت بتوان از یک فروشگاه تهیه کرد. لحاف یا پتوی خود را به یک طرف بزنید تا مجبور نشوید برای صاف کردن زیاد تقلا کنید. سبد لباسهای کثیف را از بالای پله ها به پایین پرت کنید نه اینکه خودتان شخصاً آنها را خودتان را مجاز بدانید که کارها را جور دیگری انجام دهید و در صورت نیاز، تقاضای کمک کنید.

یکی از بزرگترین موانعی که در مواجهه با خستگی ناشی از ام اس  وجود دارد، این است که شاید دیگر قادر به انجام کارها، به آن صورت که در گذشته انجام میدادید، نباشید. بعد از اینکه خود را با شرایط جدید وفق دادید، قادر خواهید بود با راهکارهایی خلاقانه و رتق وفتق امور، در انرژی و وقت خود صرفه جویی کنید.

مطلب پیشنهادی

ترمیم اپیزیوتومی

نکاتی مهم پیرامون ترمیم اپیزیوتومی

نکاتی مهم پیرامون ترمیم اپیزیوتومی   لحظه ی بزرگ: به دنیا آوردن فرزند هنگامی که …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *