بهترین رژیم غذایی در طول مدت بارداری 


بهترین رژیم غذایی در طول مدت بارداری 

بهترین رژیم غذایی در طول مدت بارداری 

 

حفظ یک رژیم متعادل، کم چربی، و پرفیبر نه تنها برای فرزند شما، که برای سلامت خود شما نیز اهمیت دارد. مصرف پروتئین به مقدار کافی حائز اهمیت است، زیرا پروتئین بسیاری از وظایف بدن را انجام می دهد.

وجود فیبر در رژیم غذایی شما در جلوگیری یا کاهش یبوست و بواسیر کمک می کند. می توانید با مصرف نکردن چربی زیاد، قلب خود را سالم نگه دارید، و همچنین از بالا رفتن اضافی وزن که کم کردن آن می تواند مشکل باشد، خودداری کنید. همچنین با جلوگیری از اضافه وزن زیاد، احتمال بروز ترک های پوستی را کاهش می دهید. برای مطالعه ی بیشتر در مورد ترکها، به فصل ۷ رجوع کنید.

اگر رژیم غذایی شما متعادل و فاقد شکر و چربی زیاد است، نیازی نیست برنامه ی غذایی خود را تغییر بدهید. به طور متوسط در دوران بارداری، باید تقریبا ۳۰۰ کالری بیشتر در روز مصرف کنید. این بدین معناست که اگر دارای وزن طبیعی هستید و روزانه ۲۱۰۰ کالری دریافت می کنید، باید در دوران بارداری روزانه به طور متوسط ۲۴۰۰ کالری دریافت کنید (شاید در سه ماهه ی اول کمی کمتر و در طول سه ماهه ی سوم کمی بیشتر).

نیاز به افزایش مقدار کالری زا به این میزان، به معنای این نیست که هر روز معجون بستنی و آجیل بخورید. پر کردن این احتياجات از طریق غذاهای مغذی اهمیت می یابد. پزشک شما به احتمال زیاد، مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مکملی را نیز به شما توصیه می کند.


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد