بی اشتهایی را جدی بگیرید!!


بی اشتهایی را جدی بگیرید!!

بی اشتهایی را جدی بگیرید!!

بی اشتهایی 

کمبود یا عدم اشتها می تواند دلایل زیادی داشته باشد. استرس های روحی و جسمی به خاطر زندگی های امروزی همراه با شتاب و التهاب می توانند اولین دلیل مهم برای این امر باشند که بدن ما قادر به قبول کردن ان نمیباشد. علاوه باعث ا زبین بردن اشتهای ما می شوند. کودکان و افراد سالخورده اغلب نمیتوانند در مورد این امر صحبت کنند، اما بی حوصلگی در زمان غذا خوردن میتواند یک دلیل و هشدار مهم برای نشان این مشکل باشد.

مهمترین دلایل برای کمبود اشتها، مشکلات داخلی به مانند کمبود اسید معده، التهاب معده کیسه صفرا، لوزالمعدهیا پانکراس و همچنین بیماریهای عفونی همراه با تب و یا اسهال هستند. تا حدودی داروها و تغذیه  نامناسب وعادت های غلط زمان صرف غذا همراه زیاده روی در مصرف مشروبات الکی و دخانیات نیز باعث از بین رفتن اشتها می شوند. تمامی موارد یاد شده اگر ملت زمان طولانی ادامه داشته باشد. باعث کمبود و نرسیدن املاح و موادمعدنی و ویتامین ها به بدن می شوند.

پیشگیری از بی اشتهایی

ضرب المثلی میگوید، چشم هم به همراه زبان میخورد، پخت و تهیه  غذا همراه با حوصله و تزیین غذا، غذا را به همان اندازه خوشمزه تر میسازد، به همین خاطر سعی کنید که در برنامه  غذایی خود، خوراک های متنوع قرار بدهید. خوراکی های محرک اشتها، خوراک هایی هستند که با سبزیجات تازه تهیه شده اند. تا حد امکان سعی کنید که سبزیجات را به شکل خام به کار ببرید. تربچه، ترب و ترب کوهی رنده شده و دانه های خردل را درون سس های سالاد استفاده کنید، پیاز و یا آب پیاز نیز باعث تحریک شیره  معده شده و اشتها را زیاد می کنند. ریحان،مرزنجوش و مرزه و خیلی اداویه جات کشورهای آسیای دور مانند ادویه کاری، زنجبیل و زردچوبه، نیز باعث تحریک اشته میشوند. خوردن شیرینی میان وعده های غذایی همچنین نوشیدنیهای شیرین مانند لیموناد، کولا و یا آب میوه جات شیرین خودداری کنید؛ زیرا باعث از بین رفتن اشتها میشوند. این امر به ویژه در مورد کودکان بسیار مهم است. یک مورد که به تجربه ثابت شده، پیادهروی در هوای آزاد است که باعث گرسنگی و تحریک اشتها می شود.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد