تاثیر تمرین های تنفسی و تکنیک های آرام سازی در کنرل درد زایمان


تاثیر تمرین های تنفسی و تکنیک های آرام سازی در کنرل درد زایمان

تاثیر تمرین های تنفسی و تکنیک های آرام سازی در کنرل درد زایمان

 

 ممکن است در این نقطه احساس خستگی مفرط یا قطع امید کنید، ولی به خاطر داشته باشید، تقریبا تمام شده است؟ اگر احساس می کنید باید فشار بیاورید، به پزشک خود بگویید. ممکن است دهانهی رحم به طور کامل باز شده باشد، ولی سعی نکنید قبل از آنکه پزشک به شما بگوید، فشار بیاورید. فشار آوردن قبل از باز شدن کامل دهانه رحم موجب کندی فرایند درد یا پارگی دهانه رحم می شود.

سعی کنید تمرین های تنفسی و تکنیکهای آرام سازی را در صورتی که برایتان کارساز است ، تمرین کنید. زمانی که مایل به دریافت داروی مسکن یا بی حسی اپیدورال هستید، به پزشک خود اطلاع دهید. او تصمیم می گیرد چه نوع مسکنی برحسب مدت درد و عوامل دیگری که با س لامتی شما و فرزندتان مرتبط است برایتان بهتر است. مشکلات احتمالی در طول مرحله ی اول درد اکثر خانم ها مرحله ی اول درد را بدون هیچ مشکلی تجربه می کنند. ولی در صورت بروز هرگونه مشکلی، اطلاعات زیر شما را برای کنترل آن با ذهنی آگاه و متمرکز آماده می کند:

مرحله ی نهفته ی طولانی: مرحله ی ابتدایی یا نهفته ی درد در صورتی که بیش از ۲۰ ساعت در خانمی که اولین فرزند خود را به دنیا می آورد یا بیش از ۱۴ ساعت برای کسی که قبلا زایمان داشته طول بکشد، طولانی قلمداد می شود. ممکن است پزشکتان به تشخیص زمان شروع واقعی درد قادر نباشد، بنابراین همیشه دانستن قطعی طولانی شدن درد آسان نیست.

هنگامی که پزشک تشخیص می دهد درد به درازا کشیده است، به یک یا دو طریق واکنش نشان میدهد. یک روش استفاده از دارو، مانند آرام بخش است، که به شما کمک کند آرام باشید. بعد ممکن است درد متوقف (که به این معناست درد کاذب بوده)، یا درد فعال ش روع شود. روش دیگر امتحان برای پیش بردن درد با انجام آمنیوتومی (پاره کردن پرده های جنینی یا کیسه ی آب) یا به کار بردن اکسیتوکسین (پیتوسین) است.


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد