تاثیر مصرف ویتامینها بر افزایش شیر مادر


تاثیر مصرف ویتامینها بر افزایش شیر مادر

تاثیر مصرف ویتامینها بر افزایش شیر مادر

 

مصرف ویتامینها

چه شیر بدهید چه ندهید، حداقل شش تا هشت هفته بعد از زایمان خود، مصرف ویتامین های دوران بارداری را ادامه دهید. اگر شیر میدهید، مصرف ویتامین ها را تا زمانی که شیر میدهید ادامه دهید. مراقبت از یک نوزاد جدید ممکن است مانع از غذا خوردن کامل شما شود، و تجربه ی زایمان ممکن است باعث کم خونی تان شده باشد.

در صورتی که به طور خاص مقدار زیادی خون در طول زایمان خود از دست داده باشید، ممکن است پزشکتان به منظور کمک به ذخیرهی گلبول های خون، مکمل های آهن تجویز کند. کلسیم نیز برای هر خانمی، مخصوصا اگر شیر میدهد، برای حفظ قدرت استخوان ها از اهمیت زیادی برخوردار است. مکمل کلسیم یا مصرف کلسیم بیشتر در رژیم غذایی فکر خوبی است.

انجام نرمش های کلل نرمش های کگل حرکات فشاردهنده ای است که با هدف تقویت عضلات کف لگن انجام می شود و مهبل و مقعد را احاطه می کند. این عضلات از مثانه، مقعد، رحم و مهبل حمایت می کند. قوی نگه داشتن آنها عاملی اصلی برای کاهش اثرات سوء بارداری و زایمان است که می تواند بر این بخش از بدن تأثیرگذار باشد.

اگر عضلات کف لگن بسیار ضعیف باشد، احتمال بروز بی اختیاری ادرار ناشی از فشار - چکیدن ادرار هنگام سرفه، عطسه ، خنده یا پریدن - یا پایین افتادگی یا بیرون افتادگی مقعد، مهبل و رحم بیشتر خواهد شد، که در این حالت، این اندام ها در زیر کف لگن شل و آویزان می شود. بارداری وزن بیشتری را بر روی ماهیچه های کف لگن وارد می کند، و زایمان طبیعی موجب کشیده شدن و فشار بیشتری بر روی آنها می شود. نتیجه ی نهایی یک ضعف فوق العاده ای را در کف لگن حفظ می کنند.

ولی عده ای دیگر متوجه نشانه هایی از ضعف میشوند؛ بی اختیاری جزئی ادرار، احساس شل شدن مهبل یا فشار بر روی کف لگن به دلیل آویزان شدن رحم، مهبل یا مقعد. روش تقویت عضلات کف لگن - برای جلوگیری یا کاهش این علایم - انجام تمرین های کگل است. برای انجام این نرمش ها، عضلات اطراف مهبل و مقعد خود را س فت می کنید.

در اینجا روشی ساده برای درست انجام دادن نرمشها آورده شده است:

در حین دفع ادرار، گاهی سعی کنید جریان ادرار را متوقف کنید. یا یک انگشت خود را درون مهبل گذاشته و سعی کنید عضلات اطراف انگشت خود را سفت کنید. اگر تمرینات کگل را درست انجام بدهید، انگشت شما فشار را احساس می کند. (این تکنیکها هر دو فقط روش هایی برای تشخیص فشار دادن به عضلات است، نه روشی که به طور عادی نرمش را انجام بدهید.)


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد