تاثیر یوگا و تای چی در بهبود سلامتی مبتلایان به ام اس


تاثیر یوگا و تای چی در بهبود سلامتی مبتلایان به ام اس

تاثیر یوگا و تای چی در بهبود سلامتی مبتلایان به ام اس

 

*یوگا، یوگا نوعی ورزش عالی و غیررقابتی است، با تلفیقی از تکنیکهای سالم تنفسی و حرکتی که تعادل و نرمی را در شما بهبود میبخشد. این ورزش همچنین یک کاهنده ی شگفتانگیز برای استرس است.

* تای چی: این هنر رزمی آرام و ملایم، از حرکات آهستهای تشکیل شده است که تعادل، نرمی و قدرت فرد را حفظ می کند و بهبود میبخشد. تایچی همانند یوگا، ابزاری فوق العاده برای کاهش استرس است.

به خصوص اگر دچار اسپاستیسیته باشید، اهمیت دارد. کششی، به شل شدن عضلات سفت کمک میکند و حداکثر دامنه ی حرکتی مفاصل را تمرینات قدرتی با وزنه های آزاد یا دستگاه: به کمک این روش، میتوانید قدرت عضلات و قابلیت انعطاف پذیری و استقامت خود را بالا ببرید. به خاطر داشته باشید که به هرحالی بلند کردن وزنه توسط عضلاتی که در اثر اختلال در هدایت عصبی ضعیف اند، موجب قوی شدن آنها نمی شود. پس از آنکه اعصاب تحریک کنندهی عضلات در اثر ام اس  آسیب دید، به نظر نمی آید که ان عضلات با ورزشی کردن قوی تر شوند. اما تمرینات قدرتی با وزنه به هرحال ضعیف است، تقویت شوند.

اسبسواری درمانی: این فعالیت باعث بهبود کیفیت تعادل و قدرت بدنی می شود (فکر کنید که چه تلاشهایی انجام می دهید تا خود را صاف بر پشت اسب در حال حرکت، نگه دارید). کششی پاها به طرف بیرون برای عضلاتی که در اثر اسپاسم سفت شده، بسیار عالی است.

 شما گزینههای متعددی پیشرو دارید، اما قبل از شروع هرگونه برنامه ی ورزشی حتماً با پزشک یا فیزیوتراپ خود مشورت کنید تا مطمئن شوید برنامهای که برای خود انتخاب کردهاید متناسب وضعیت شماست و برای علایم فعلی بیماری تان خطری را بیابید. به خاطر داشته باشید که بهترین برنامه ی ورزشی برای شما، برنامهای است که به حد کافی از آن لذت ببرید و آن را به طور منظم انجام دهید.


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد