تغذیه مناسب برای طول عمر بیشتر


تغذیه مناسب برای طول عمر بیشتر

تغذیه مناسب برای طول عمر بیشتر

بشر همواره بدنبال راز طول عمر جاویدان بوده و هست. ما با بکار بستن شیوه صحیح تغذیه و مصرف خوراکیهای مغذی قادر خواهیم بود تا طول عمر خود را افزایش دهیم. این خوراکی ها که بواسطه دارا بودن خواص ضد پیری مشهور می باشند حاوی مواد خاصی می باشند که بنظر میرسد قابلیت بدن ما را برای مبارزه با اغلب بیماریهای شایع و تهدید کننده افزایش می دهند. اکنون به برخی از این خوراکی ها اشاره می کنیم: ۱ - سیب ترکیبات سیب سرشار از چندین آنتی اکسیدان قوی بخصوص کوئرستین و همچنین حاوی مقادیر زیادی از فیبر قابل حل پکتین می باشد. خواص غذایی کوئرستین این آنتی اکسیدان قوی با لخته شدن و همچنین سرطان خون مبارزه می کند. مصرف به اندازه پکتین نیز کمک می کند تا کلسترول خون کاهش یافته و سموم سرطانزا از جریان خون حذف گردند. بهترین روش مصرف خام و همراه با پوست به خاطر آنکه این پوست سیب است که حاوی کوئرستین می باشد. ۲ - موز ترکیبات موز حاوی مقادیر بسیار زیادی از پتاسیم، منیزیم و اسید فولیک می باشد. خواص غذایی پتاسیم با فشار خون بالا مبارزه کرده و خطر سکته های قلبی را کاهش می دهد. اسید فولیک نیز برای رشد مناسب بافتهای بدن ضروری بوده و از بیماریهای قلبی جلوگیری به عمل می آورد. بهترین روش مصرف تنها پوست آن را جدا کرده و میل کنید. ۳ - تخم مرغ ترکیبات تخم مرغ غنی از کولین، پروتئین و کاراتینوئیدهای لوتین و زاکسانتین است. خواص غذایی کولین موجود در تخم مرغ در حفظ حافظه در دوران پیری موثر می باشد. از آن گذشته کاراتینوئیدهای موجود در تخم مرغ از ایجاد آب مروارید که می تواند منجر به کوری گردد جلوگیری به عمل می آورد. بهترین روش مصرف به صورت آب پز، سفت پز، نیمرو و املت تفاوتی نمی کند تنها از آغشته کردن زیاد تخم مرغ به روغن و کره اجتناب ورزید. ۴ - سیر ترکیبات همانند بسیاری از غذاهای ضد پیری سیر نیز منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها می باشد. خواص غذایی سیر در خون مانند یک ماده ضد انعقاد عمل می نماید و خطر سکته را کاهش داده و با انهدام سلول های سرطانی، دوره زندگی بیماران سرطانی را نیز افزایش می دهد. بهترین روش مصرف با آنکه سیر سبب بوی دهان می گردد اما اگر به صورت خام مصرف گردد بسیار سودمند خواهد بود مثلا به صورت پودر به عنوان چاشنی سالاد. ۵ - لوبیا ترکیبات سرشار از فیبر قابل حل می باشد. خواص غذایی فیبر سلامتی دستگاه گوارش شما را حفظ نموده و سیستم گوارشی سالم از ابتلای به سرطان روده بزرگ و دیابت پیشگیری به عمل می آورد. فیبر قابل حل همچنین سبب کاهش کلسترول و قند خون می گردد. بهترین روش مصرف لوبیا به صورت خشک و کنسرو شده هر دو مفید می باشند. ۶ - گردو ترکیبات یک مشت گردو به همان میزان حاوی اسید چرب امگا ۳ می باشد که ۱۰۰ گرم ماهی آزاد دارا می باشد. خواص غذایی نه تنها امگا ۳ به حل لخته های خون کمک می کند، بلکه از التهاب مفاصل و افسردگی نیز جلوگیری به عمل می آورد. بهترین روش مصرف هنگامی که گردو از پوسته خود خارج می گردد، تازه تر از هر زمانی می باشد اما اگر در مکان خنک و خشک نگهداری شود، تا ۲ هفته تازگی خود را حفظ می کند. می توان به صورت خام و یا همراه با سالاد استفاده کرد. ۷ - سویا ترکیبات حاوی هورمون ازوفلاون می باشد. که سبب کاهش فشار خون و جلوگیری از حملات قلبی می LDL خواص غذایی کاهش سطح کلسترول بد خون یا همان گردد. بهترین روش مصرف بر خلاف عقیده عموم سویا می تواند خوش طعم و قابل مصرف گردد. برای این کار سویا را همراه با سس سویا و یا آب لیمو ترش و یا با دیگر سبزیجات آن را سرخ کنید. بوده و هم اندازه سیر حاوی آنتی اکسیدان می باشد. C و A 8 - اسفناج ترکیبات منبع خوبی از اسید فولیک و ویتامین های خواص غذایی یک سبزی چند منظوره است که با سرطان، بیماریهای قلبی و اختلالات روانی مبارزه می کند. بهترین روش مصرف اسفناج نپخته و یا بخارپز بسیار ایده آل می باشد. می باشد. C 9 - گل کلم ترکیبات گل کلم بیش از هر میوه از خانواده مرکبات حاوی ویتامین کلسیم بیشتری از یک لیوان شیر و فیبر آن از یک تکه نان سفید بیشتر بوده و دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. خواص غذایی یک ضد سرطان بسیار قدرتمند می باشد چون بدن را تحریک می کند تا مواد نابود کننده سلولهای سرطانی را تولید کند. همچنین از بیماریهای قلبی، آب مروارید و زخم معده پیشگیری می کند. بهترین روش مصرف خام و یا بخار پز. ۱۰ - ماهی ترکیبات ماهی های آزاد، قزل آلا و شاه ماهی حاوی مقادیر زیادی امگا ۳ می باشند. خواص غذایی کاهش فشار خون و پیشگیری از سکته و لخته شدن خون. بهترین روش مصرف پخته، کبابی و سرخ شده آن مطلوب می باشد. ۱۱ - لیمو ترش ترکیبات لیمو ترش غنی از ویتامین می باشد. C خواص غذایی نه تنها به بدن کمک می کند تا در برابر عفونتها از خود دفاع کند، بلکه طبیعت اسیدی آن خواص ضد باکتریایی دارد که آن را قادر میسازد با زخمهای دهانی و گلو درد مبارزه کند. بهترین روش مصرف با چکاندن لیمو ترش تازه روی ماهی و یا داخل یک لیوان آب و یا به عنوان چاشنی در سس و سالاد. زیاد و آنتی اکسیدان کوئرستین و سولفور می باشد. C 12 - پیاز ترکیبات حاوی ویتامین خواص غذایی با آنکه سبب بوی بد دهان می گردد اما کمک می کند به کنترل بسیاری از بیماریهای تنفسی همچون آسم و را افزایش داده و سلولها را در برابر سرطان HDL دیگر بیماریهای التهابی. همچنین سطح کلسترول خوب خون را یا همان محافظت می کند. بهترین روش مصرف خام همراه با سالاد و یا با ساندویچ. ۱۳ - گوجه فرنگی ترکیبات حاوی آنتی اکسیدان لایکوپین می باشد. خواص غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. کاهش خطر برخی از سرطانها خصوصا سرطانهای پروستات، ریه و معده. بهترین روش مصرف بهترین زمان وقتی است که گوجه فرنگی داغ باشد! گوجه فرنگی پخته حاوی مقادیر بیشتری لایکوپین نسبت به گوجه فرنگی خام می باشد. همچنین گوجه فرنگی کنسرو شده و سس گوجه فرنگی به ترتیب ۳ و ۵ برابر گوجه فرنگی تازه حاوی لایکوپین می باشند. می باشد. A، C، D 14 - چای سبز ترکیبات حاوی آنتی ااکسیدانهای کاتچین و پلی فنول و ویتامین های خواص غذایی از شمشیر سامورایی قدرتمندتر است! زیرا که از اکسیداسیون سلولها که می تواند منجر به سرطان گردد جلوگیری می کند. سیستم ایمنی را تقویت نموده و خون را رقیق می سازد. بهترین روش مصرف تنها آب جوش به آن اضافه کرده و میل کنید.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد