قالب وردپرس درنا توس
تغذیه مو
تغذیه مو

تغذیه مو

تغذیه مو

 

موی شما به هر رنگ و از هر جنسی که باشد به تغذیه و مراقبت نیاز دارد.

یک برنامهغذایی صحیح که به اندازه کافی ویتامین های گروه C ،B ،A و نیز کلسیم، آهن، مس و ید را دارا باشد کمک می کند که مو در وضعیت متعادل و مناسبی باقی مانده این حالت را از دست ندهد. در میان املاحی که در سالم سازی و رشد مو مؤثر است «ید» از اهمیت بیشتری برخوردار بوده کمبود آن بیش از سایر مواد موجب آسیب مو می شود.

 ید علاوه بر ارزشی که برای غده تیروئید دارد، در گردش خون سر نیز نقش اساسی داشته کمبود آن موجب می شود موها کدر، مرده و دچار ریزش شوند.

میوه، سبزی های تازه و خام، ماهی تازه، جگر، روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن آفتابگردان و روغن ذرت از غذاهای بسیار مفیدی هستند که به رشد و سلامت مو کمک می کنند. برای حفظ سلامت موها غذاهای کنسرو شده را کنار گذاشته حدامکان مصرف گوشت های چرب، سس ها و گوشت های دودی بپرهیزید.

 بیماری نیز سریعاً بر روی پوست، مو، ناخن و دندان تأثیر می گذارد. در این هنگام پوست شادابی خود را از دست داده، مو دچار ریزش می شود، ناخنها می شکنند و دندان ها فاسد می شوند که دلیل این مسأله تغذیه ناکافی و نرسیدن مواد غذایی لازم و کافی به بدن می باشد زیرا به هنگام بیماری بدن نمی تواند همه مواد ضروری و لازم را به خوبی هضم و جذب کند.

مطلب پیشنهادی

پرپشت کردن موها

دراز و پرپشت کردن موها قسمت اول

دراز و پرپشت کردن موها   ۱) با برگ های گیاه کنجد و برگهای بوته …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *