تغییرات فیزیکی دوران بارداری چیست؟


تغییرات فیزیکی دوران بارداری چیست؟

تغییرات فیزیکی دوران بارداری چیست؟

 

تغییرات تنفسی: بدن شما برای حمایت از جنین در حال رشد، بیش از حد معمول اکسیژن استفاده می کند. در همین زمان، تنفس کار بیشتری نسبت به آنچه عادت داشت، انجام می دهد، زیرا رحم در حال رشد به سمت بالا، به دیافراگم فشار می آورد. برای بعضی از خانم ها، این مشکل انجام نرمشهای ایروبیک را کمی دشوارتر می کند.

 تغییرات ساختاری: همچنان که شکل بدن شما تغییر می کند - شکم و سینه ها بزرگتر می شود مرکز ثقل بدنتان نیز تغییر می کند، که می تواند بر تعادل شما تأثیر بگذارد. مخصوصا هنگام رقص، دوچرخه سواری، اسکی، موج سواری، اسب سواری، یا هر کار دیگری (شاید بندبازی؟) که حفظ تعادل اهمیت دارد، متوجه آن می شوید. به علاوه، هورمون های بارداری باعث بروز کمی نرمی مفاصل می شود، که می تواند حفظ تعادل را نیز مشکل تر کند و خطر آسیب دیدگی را افزایش دهد.

تغییرات سوخت و ساز: زنان باردار سریع تر از خانم های غیر باردار کربوهیدرات استفاده می کنند، که به این معنی است در معرض خطر بیشتری از بروز هیپوکلسیمی (قندخون پایین قرار دارند. نرمش می تواند در کمک به پایین آوردن و کنترل میزان قند خون بسیار مؤثر باشد، ولی نیاز بدن را برای کربوهیدرات ها نیز افزایش می دهد.بنابراین اگر ورزش می کنید، حتما مطمئن باشید به مقدار کافی از غذاهای نشاسته دار می خورید.

تأثیرات بر روی رحم: یک مطالعه بر روی زنان در شرف زایمان (در نهایت بارداری)، نشان داده انقباضات آنها پس از انجام ورزش ایروبیک در حد اعتدال افزایش یافته است. مطالعه ی دیگری اشاره کرده که ورزش با خطر کمتری از درد زودرس زایمان در ارتباط است. ولی بیشتر مطالعات نشان داده است که در هر صورت، ورزش تأثیری ندارد، و در زنان باردار س الم موجب خطر بروز درد زودرس زایمان نمی شود.


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد