خانه / بیماریهای مخصوص زنان / تفکر عمیق برای رسیدن به آرامش در درمان استرس
استرس
استرس

تفکر عمیق برای رسیدن به آرامش در درمان استرس

تفکر عمیق برای رسیدن به آرامش در درمان استرس

این روش ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی یک تکنیک بسیار مؤثر در مهار تنش ها می باشد در واقع راهی است تا یاد بگیریم چطور به آرامش برسیم و بدین ترتیب کمتر مضطرب باشیم و بتوانیم استرس ها را بهتر کنترل کنیم.

۱- اعمالی را که قبلا یاد گرفتید مرحله به مرحله انجام دهید تا بدن شما کاملاً شل شود.

۲- بعد از اینکه کاملا عضلات خود را شل کردید از ۱۰ تا صفر به طور معکوس بشمارید.

۳- همانطور که می شمارید مجسم کنید که از یک بلندی پایین میآیید. (مانند وقتی که سوار آسانسور هستید).

۴- همانطور که پایین می آیید هر عددی را که به زبان می آورید، مجسم کنید.

۵ – بین این شمارش ها با خود بگوید «من هر لحظه بیشتر آرامش بدست می آورم، و هنگامی که به صفر برسیم کاملاً در آرامش هستم.»

۶-وقتی پایین رسیدید و در شمارش هم به صفر رسیدید، یک صحنهٔ آرامش بخش را مجسم کنید.

۷- حالا روی تنفس خود تمرکز کنید، در این حال خیلی آرام کلمه یا عبارتی را دائم تکرار کنید.

۸ – وقتی افکار مختلف به ذهن شما هجوم میآورند خیلی آرام بگذارید رد شوند وبه کلمه یا عبارت خود برگردید.

۹- اینکار را برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ادامه دهید. در پایان این مدت به خود تلقین کنید که وقتی چشمان خود را باز کردید کاملاً احساس شادابی می کنید.

۱۰- حالا چشمان خود را باز کنید. اکثر زنان بعد از چند هفته اظهار می کنند که نه تنها احساس آرامش می کنند، بلکه هنگام استرس و هیجان بیشتر می توانند آرام و خوددار باشند.

مدیتیشن Meditation در همه افراد آثار یکسانی ندارد. بعضی زنان حین تمرین به خواب می روند. بعضی دیگرگیج و سردرگم میشوند چرا که هنر تمرکز و یا توانایی فکر نکردن به مسائل را ندارند. اگر چنین چیزی مشکل شما نیز هست می توانید «تجسم ذهنی» را امتحان کنید.

telegram

همچنین ببینید

لیفتینگ پلک

از لیفتینگ پلک چه می دانید..؟

از لیفتینگ پلک چه می دانید..؟ لیفتینگ پلک چشم عمل جراحی بر روی پلکهای زیرین …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *