تقویت چشم در طب سنتی


تقویت چشم در طب سنتی

تقویت چشم در طب سنتی 

 گشودن چشم در آب صاف و تمیز و سرد نور چشم را تقویت میکند دود شیشه که در وقت گداز بر سقف کوره جمع میشود مخلوط با سرمه جهت تقویت چشم مفید است و همچنین دوده سرب و روی که در وقت گداز بر سقف کوره جمع میشود و او را (توتیای هندی) نامند مخلوط با سرمه و میخک و ریوند چینی سائیده نرم نموده با سرمه بچشم بکشند و خوردن به و شلغم و سیر نور چشم را زیاد میکند.سرمه سنگ اصفهانی را خورد کرده در ظرف آهنی روی آتش قرار داده تا سرخ شود قدری روغن گاو بر آن ریخته تا آتش گرفته بسوزد بعد آن سوخته را با سرمه مخلوط نموده و به چشم بکشند.

گیاهان دارویی تقویت کننده چشم

شلغمرازیانهبادام شیرین با نباتمغزها بطور کلی مانند بادام، گردو، پسته، فندقمربای هلیلهدارچین، زعفران و کندرسیر:سیر به عطر و طعم غذا بسیار كمك می‌كند و به همین منظور در بسیاری از غذاها می‌توان از آن استفاده كرد.مطالعات نشان داده است كه سیر فواید بسیاری در سلامتی فرد دارد و باعث افزایش گردش خون می‌شود، همچنین به سیستم ایمنی بدن كمك می‌كند و برای بینایی نیز موثر است.سیر سرشار از سولفور و مواد غذای دیگریست كه به تولید آنتی اكسیدانی كه می‌تواند به حفاظت لنز چشم كمك كند، ‌كمك می كند.سبزیجات برگداركاهو، كلم، اسفناج و دیگر سبزیجات برگدار سبز در افزایش تقویت نور چشم مفید‌ند، زیرا آنها حاوی ویتامینA، ویتامینB12، ویتامینC و كلیسیم هستند.مطالعات نشان داد كه اسفناج سرشار از آنتی اكسیدانی‌هایی مانند Iutein و Zeaxanthin است كه بسیار برای چشم مفیدند؛ اگر شما می‌خواهید فایده بیشتری از سبزیجات برگدار ببرید، سعی كنید از زیاد پختن آنها خودداری كنید.گیاه قره‌قاطمطالعات نشان داده است كه مصرف گیاه قره ‌قاط می‌تواند به جلوگیری از بعضی اختلالات بینایی مانند macular degeneration كه موجب كاهش بینایی در مركز میدان دید فرد در سنین بالاتر می‌شود، كمك می‌كند.آوو كادوآووكادو مانند اسفناج نیز سرشار از آنتی اكسیدان‌هایی مانند latein و zeaxanthin است كه در چشم یافت می‌شود.گفته شده است كه میزان latein موجب كاهش خطر macular degeneration و آب مروارید می شود؛‌این میوه در مناطق گرم و استوایی به وفور یافت می شود.هویج:هویچ و بسیاری از سبزیجات و میوه‌جات زرد و نارنجی رنگ حاوی بتاكاروتین هستند كه برای بینایی چشم مفید است و می‌تواند به حفاظت چشم در برابر آسیب‌های نور خورشید كمك كند.سویا:سویا دارای چربی كمی است اما میزان پروتیین آن زیاد است و حاوی اسیدهای چرب و دیگر مواد مغذی است كه بسیاربرای چشم مفید است.  

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد