تمرین ورزش و نرمش در خانه 


تمرین ورزش و نرمش در خانه 

تمرین ورزش و نرمش در خانه 

 برای اینکه بهترین نتیجه و پیشرفت را در تمرین ها داشته باشید باید به صورت منظم این ورزش ها را انجام دهید. پیوستگی بین تمرین ها بیشتر از زمانی که برای انجام تمرینها صرف می کنید میتواند نتیجه بخش باشد.  بهتر است خیلی بلندپروازانه برای انجام تمرینها برنامه ریزی نکنید. مثلاً تصمیم می گیرید که روزی یک ساعت این تمرین ها را انجام دهید ولی بعد به این نتیجه می رسید که نمیتوانید اصلاً یک ساعت کامل را به انجام تمرین ها بپردازید و نتیجه اش قطع کامل آن است. ۱۰-۱۵ دقیقه در روز بهتر از یک ساعت در هفته است، این مسئله سبب می شود کم کم زمان بیشتری را به انجام تمرینها اختصاص دهید.زمان و مکان بهتر است یک برنامه یکسان را هر روز تکرار کنید. ساعتی خاصی در مکانی خاصی که بیشترین راحتی را برای شما به همراه می آورد می تواند بهترین گزینه باشد.مکان مکانی را که می خواهید برای انجام تمرینها انتخاب کنید باید تمیز، خشک، گرم و تقریباً ساکت باشد. نیازی نیست که بسیار بزرگ باشد، تنها محوطه ای که بتوانید به راحتی کشش انجام دهید می تواند مناسب باشد. باید مکانی باشد که بتوانید با خود خلوت کرده و کسی مزاحم شما نشود. همواره آن را تمیز نگه داشته و می توانید با گیاهان مختلف، گل، شمع، عود و یا آسانس های مختلف آنجا را برای خود زیبا و دلنشین سازید تا همواره بخواهید که آنجا باشید. علاوه بر این ها موسیقی های آرام و بدون کلام نیز میتواند مفید باشند.زمان برای اینکه بتوانید هر روز به راحتی به انجام ورزش بپردازید، به طوری که تداخلی با سایر فعالیت های شما نداشته باشد، باید زمانی را انتخاب کنید که بتوانید بدون دغدغه ذهنی به ورزش بپردازید. بهترین زمان برای ورزش اوایل صبح است، اگرچه بدن از لحاظ جسمانی آمادگی لازم را در ابتدای روز ندارد ولی از نظر روحی شاداب تر و آگاه تر هستید، فعالیتهای روزانه هنوز حواس شما را پرت نکرده اند، ذهن خالی از افکار و آرام است و تمرکز راحت ترصورت می گیرد. حتی هوا نیز تازه تر است. ورزش صبحگاهی احساس خوبرا در شما به وجود می آورد تا توانایی روبه رو شدن با مسائل و مشکلات در محیط کار و اطراف را داشته باشید. اگر نمی توانید در ابتدای صبح ورزش انجام دهید، بعدازظهر نیز میتواند انتخاب خوبی باشد. بعد از یک روز کاری که خسته به خانه برمی گردید  انجام ورزش می تواند گره گشای بسیاری از مسائل روزانه شما باشد. اگر این زمان را برای خود انتخاب می کنید، شکم شما باید خالی باشد، پس بهتر است قبل از غذا و یا سه الی چهار ساعت بعد از غذا خوردن به انجام ورزشی بپردازید.  ورزش قبل از خواب نیز می تواند شما را به آرامش رسانده و برای خوابی دلچسب آماده سازد اما بهتر است که از حرکات دشوار و پر انرژی که شما را سرحال آورده و شاداب می کند جلوگیری کنید. حرکاتی مانند کشش های سنگین ایستاده و یا خم شدن ها به عقب می تواند از این نمونه باشد. تمرین های ملایم و آرامش بخش مانند خم شدن به جلو روی صندلی و تنفس های بلند، حرکات مناسبی برای این زمان هستند.  اگر نمی توانید زمان کافی (مثلاً یک ساعت) برای هر جلسه ورزشی اختصاص دهید، میتوانید زمان آن را به چند قسمت تقسیم کنید. مثلاً دقیقه در صبح، ۱۵ دقیقه در عصر و باقیمانده قبل از خواب صورت گیرد. فراموش نکنید که با استفاده از این کتاب میتوانید ساعت های مرده خود را در حین کار به ورزش بپردازید و به این ترتیب در زمان صرفه جویی نمایید.برنامه ریزی برای تمرین بسیاری از افرادی که اشنایی کمی با ورزش و نرمش دارند و میخواهند ان رادر خانه انجام دهند، بهتر است کتاب هایی مربوط به این زمینه را تهیه کرده و با یک مربی با تجربه نیز مشورت کنند. اما اگر در کلاس ورزشی شرکت می کنید و می خواهید تمرین های خود را در خانه نیز ادامه دهید، بهتر است در ابتدا با تمرینهایی که از کلاس ها به یاد می آورید کار خود را شروع کرده و بعد کم کم تمرین های خود را گسترش دهید. ممکن است مشورت با مربی بتواند در این زمینه کمک شایانی بکند. 

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد