توصیه هایی برای درمان ساییدگی پوست


توصیه هایی برای درمان ساییدگی پوست

توصیه هایی برای درمان ساییدگی پوست

ساییدگی پوستتیم اول کشتی دانشگاه آهایو در آمریکا برای ۱۰ سال در حالی تمرین میکرد که افراد آن ورزشکاران عوض شد و به آنها پیراهنهای نیمه نخی نیمه پلی استر داده شد. پیراهنهای اخیر ضخیم و با دوام بودند. به نظر می رسید که خرید خوبی انجام شده است. زیرا این پیراهنها چند فصل متوالی بدون خراب شدن به ورزشکاران خدمت کردند. اما کشتی گیران از این پیراهنها شکایت داشتند.پیراهن ها با پوست صورت و گردن آنان تماس پیدا می کردند و باعث تحریک و زخم شدن پوست در آن نقاط میگشتند. با این که پیراهن ها هر روز شسته می شدند الیاف آنها سخت و ساینده بود. سایش احتمال بروز عفونت را افزایش میدهد و در و گردن مبتلا شدند. در سال ۱۹۸۸ اعضای تیم مجدداً از پیراهنهای ۱۰۰٪ نخی استفاده تماس پیدا کند و با آن به نحو نامناسبی سایش داشته باشد و موجب تحریک و خارش گردد، نکاتی وجود دارند که میتوانید آنها را رعایت کنید. این نکات عبارتند از:  لباس های نخی پزشکان دانشکدهٔ پزشکی آهایو پوشیدن پیراهنهای با دوام و نیمه مصنوعی را عامل تحریک و خارش پوست کشتی گیران معرفی کردند. هنگامی که اعضای تیم مجدداً از لباس های تماماً نخی استفاده کردند این مشکل آنان برطرف شد.شستن لباس قبل از پوشیدن قبل از پوشیدن لباسهای ورزشی نو حتماً آنها را بشویید. گاهی شستن لباس باعث نرم شدن الیاف آن و در نتیجه پیشگیری از ساییدگی پوست می شود. بستن ران هاافراد چاق و یا گروهی که کشالهٔ ران بزرگی دارند -که همین مسأله خود موجب ساییدگی می شود - احتمالاً با بستن باند کشی اطراف قسمتی از ران که تحت تماسی و ساییدگی قرار دارد کمتر دچار مشکل خواهند شد. باند با ایجاد پوششی بر روی پوست مانع از ساییده شدن ران ها در اثر تماس با یکدیگر می شود و در واقع به جای ساییده شدن پوست رانها با یکدیگر باند با باند تماس پیدا میکند. قبل از شروع فعالیت لازم است اطمینان یابید که باندها محکم بسته شدهاند و حین فعالیت حرکت نخواهند کرد.پوشیدن لباس های مخصوص پوشیدن یک جفت جوراب کشی مخصوصی ورزشکاران و یا شورتهای مخصوص دوچرخه سواری می تواند برای ورزشکار مناسب و ایدهآل باشد. چون این لباس ها راحتند و در عین حال خاصیت ارتجاعی داشته و با پوست اصطکاک ندارند.پوشیدن لباس های زیر نخی در مواقعی که از لباسهای نایلونی یا سایر لباس هایی که از الیاف زبر و ساینده تهیه شدهاند استفاده می کنید، لباسی زیر نخی بپوشید تا مانع از تماسی لباسی ورزشی با پوست شود.دکتر «استراس» میگوید: «اکثر ورزشکاران مرد زیر لباسهای ورزشی خود لباس های زیر نخی میپوشند.» در آوردن لباسبه گفتهٔ دکتر «برینگر» هر چه لباسی ورزشی زبرتر و خشن تر باشد بیشتر به پوست ساییده می شود. وی هم چنین میگوید: «من بر اساسی برنامهٔ خاصی خودم گاهی تا ۵۰ مایل در هفته نیز دویدهام و متوجه شدهام که ضمن ورزشی گاهی اوقات چیزی به پوستم ساییده می شود و باعث تحریک آن میگردد که تنها با در آوردن لباس و دوباره پوشیدن آن برطرف میگردد.»چرب کردن بدن مالیدن ژلهای هیدروکربنی بین کشاله ران ها، اطراف انگشتان، پشت بازوها و هر نقطه ای که در معرض تماس و ساییدگی است، موجب لغزنده شدن پوست و کم شدن اصطکاک در اثر تماس می شود. استفاده از پودر تالک یک مادهٔ شناخته شده و قدیمیه برای کم کردن تماس و ساییدگی (احتمالاً مادر تان در کودکی برای شما استفاده میکرد) پودر تالک است. پودر تالک مانند یک نرم کننده عمل می کند و درست اثری مشابه ژل های هیدروکربنی دارد. این پودر حمام پس از مالیدن پودر به پوست کثیف شود پودر را وسط یک دستمال نرم، سفید و بزرگ بریزید و آن را تا بزنید. سپس لبههای دستمال را جمع کنید و از دستمال که به شکل یک کیسه کوچک در آمده، مانند پودر پاشی استفاده نمایید. با این روش پودر به جای ریختن بر روی زمین، تنها به بدن مالیده می شود. استفاده از چسبب زخم با استفاده از چسبب زخم می توان از ساییدگی پیشگیری کرد. به عنوان مثال دوندهها در صورت تحریک نوک پستان، به منظور جلوگیری از تماسی و ساییدگی بیشتر از چسبب زخم کمک می گیرند.به ورزشی دیگری بپردازید طبق گفتهٔ دکتر بویس، بروز ساییدگی به دنبال انجام ورزشی در افرادی که اضافه وزن دارند، تا زمانی که مقداری از وزنشان کاسته نشده امری عادی تلقی میگردد. توصیهٔ دکتر «بویس» در این مورد چنین است: «تا خوب شدن آثار ساییدگی به ورزش دیگری بپردازید. اگر در نتیجهٔ راه رفتن، زخم بر روی پوستتان ایجاد شده، تا بهبود زخم، از دوچرخهٔ ثابت استفاده نمایید. اگر با زدن دوچرخهٔ ثابت نیز دچار مشکل شدید شنا کنید.»

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد