جایگزین های خوشمزه و سالم قند


جایگزین های خوشمزه و سالم قند

جایگزین های خوشمزه و سالم قند

  جایگزینهای قند عبارتند از: استویا (گیاهی صد برابر شیرین تر از قند، بنابراین با احتیاط مصرف کنید. بدون کالری است.)ریشه شیرین بیانشربت برنج قهوه ای یا جوانه خشک شده جوعسل ملاسںقند خرما شربت افرا(خالص) پوره یا غلیظ شده میوهیک فوق تخصص تغذیه، توت خشک، انجیر خشک، خرمای خشک و مویز را بهترین منابع قندطبیعی عنوان و توصیه کرد: افراد در برنامه غذایی روزانه خود این مواد را جایگزین قند و شکر کنند تا بتوانند پیشگیری مناسبی در زمینه ابتلا به دیابت داشته‌باشند. به گزارش ایسنا،دکتر کیومرث دانشورگفت: بدن به قند نیاز دارد و نوع قند مورد نیاز بدن گلوکز است که می‌تواند از منابع مختلفی تامین شود.جایگزین های شیر عبارتند از:شیر خشکبار (خشکبار له شده در اب، ترجیحا بادام) شیر سویاشیر بزشیر برنجشیر شاهدانهشیر شاهدانه جایگزین خوب دیگری برای کسانی که به سویا، آجیل و گلوتن حساسیت دارند و از شاه دانه پوست کننده، آب و شیرین کننده ساخته شده است. شیر شاهدانه حاوی مقدار خوبی از پروتئین و اسیدهای چرب اما مقدار کلسیم پایین دارد.جایگزین های دیگر شیرسایر جایگزین های جدید شیر عبارت از: شیر جو دو سر، شیر کینوا، شیر سیب زمینی، شیر ۷ دانه ( از جو دوسر، برنج، گندم، جو، تریتیکاله، اسپلت و ارزن ) و شیر آفتابگردان می باشدجایگزین های نمک عبارتند از: کلپمرزنگوش، ریحان، رازیانه و تره فرنگی مخلوط کرد.میزان نمک مصرفی هنگام پخت غذا را کاهش دهید. برای اجتناب از مصرف بی‌رویه نمک؛ بر سر سفره از نمکدان استفاده نکنید. غذاهای کنسرو شده و بسیاری از موا غذایی کنسرو شده دارای مقادیر زیادی نمک هستند، که بهتر است مصرف آنها محدود گردد.جوش شیرین که درصدی از آن در انواع نان و کیک به کار می‌رود حاوی مقدار زیادی سدیم (عنصر موثره نمک) است. لذا در افرادی که به علت ابتلا به بیماری محدودیت مصرف نمک دارند، مصرف این مواد نیز باید برای آنها محدود گردد.برای بهبود طعم غذا و کاهش مصرف نمک در هنگام تهیه غذاها به جای نمک از سبزی‌های تازه یا خشک مثل آویشن، شوید، سیر، آب لیموترش، یا آب نارنج و ... استفاده کنید.جایگزین های کافئین عبارتند از: ریشه گل قاصد چای های گیاهیریشه کاسنیریشه شیرین بیانموز بخوریدهمه‌ی ما مشتاقیم بدانیم مینیون‌ها آن همه انرژی‌شان را از کجا می‌آورند. موز سرشار از کربوهیدرات است که منبع اصلی تامین انرژی بدن به حساب می‌آید. خوردن موز در وعده‌ی صبحانه شیوه‌ی بسیار خوبی برای آغازکردن روز و نیرو بخشیدن به بدن است تا بدین‌وسیله بتوان در طول روز از افت کاری محتمل جلوگیری‌کرد. کمی نرمش‌ کنیداگر همیشه برای رسیدن به محل کارتان در حال دویدن هستید، ۲۰ دقیقه وقت‌گذاشتن برای یوگا یا نرمش محل اعراب ندارد. البته نرمش‌های کوتاه هم می‌توانند به همان اندازه سودمند باشند. به نوشته‌ی نشریه‌ی فیتنس، شیوه‌های زیادی وجود دارند که بتوانید با ده دقیقه نرمش چربی‌هایتان را بسوزانید و عملکردتان را بهبود ببخشید. بگذارید اندورفین‌ها آزاد شوند!

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد