خانه / بیماریهای استخوان مفاصل و ماهیچه ها / جلوگیری از آسیب دیدگیهای ورزشی
آسیب دیدگیهای ورزشی
آسیب دیدگیهای ورزشی

جلوگیری از آسیب دیدگیهای ورزشی

جلوگیری از آسیب دیدگیهای ورزشی

اکثر آسیب دیدگی هایی که هنگام ورزش ایجاد می شود به علت فشار غیرعادی است که شما به استخوانها، عضلات و سایر بافتهای عضلانی اسکلتی خود تحمیل می کنید. اکثر این آسیب دیدگیها در افرادی ایجاد می شوند که به ندرت ورزش می کنند و همه اوقات بیکاریخود را هدر می دهند. دوندگان تازه کار که برای رسیدن به اهدافی که خود تعیین کرده اند: تلاش میکنند نیز در معرض آسیب دیدگی قرار دارند.

در اینجا چند روش معقول به عنوان رهنمود ورزشی ذکر می شود:

۱. قبل از ورزش خود را گرم کنید. حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه برای کشیدن و شل کردن عضلات خود وقت صرف کنید. افزایش جریان خونی که توسط گرم کردن ایجاد می شود، کشش عضلانی را کاهش می دهد، به دامنه حرکت آنها میافزاید، و ممکن است حتی میزان کارایی شما را بیشتر کند. کلیه این موارد احتمال پارگی و کشش عضلانی را کاهش میدهد.

۲. ورزشهایی را انتخاب کنید که واقعاً برایتان مناسب است. اگر مبتلا به درد مفصل ران یا زانو هستید، دوی آهسته و تنیس احتمالاً برایتان مناسب نیست. شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری را در نظر داشته باشید. قبل از شروع یک برنامه ورزشی با پزشک مشورت کنید تا مشخص شود که واقعاً شرایط لازم را دارید.

۳. فعالیت خود را طوری تنظیم کنید که نیروی شما کم و بیش در زمان اختصاص یافته به ورزشی به طور یکنواخت مصرف شود. برنامه هایی تنظیم کنید که بدنتان به فعالیتهایی که قصد انجام آنها را دارید، سازگاری یابد. میزان فعالیت بدنی خود را بتدریج افزایش دهید .

۴. بعد از ورزش آرام بگیرید. عضلات به کار برده شده هنگام فعالیت منقبض شده اند و انجام حرکات تکراری باعث کوتاهی آنها نیز شده است. دراز کشیدن بعد از ورزش به باز گرداندن اندازه عضلات به حالت اول و برقراری تعادل آنها کمک می کند و از سخت شدن آنها جلوگیری می کند.

۵. اگر دچار آسیب دیدگی شدید، بایستید و به مراقبت از آن بپردازید. ورزش را ادامه ندهید، بویژه در رقابت هایی که شما را مستعد غفلت از هشدارهای معقول می کند. شما اغلب با تضعیف تکیه گاه عضلانی اسکلتی خود آسیب دیدگی موجود را تشدید می کنید و خود را در معرض آسیب دیدگی های اضافی قرار می دهید.

telegram

همچنین ببینید

آسیب لیگمان های زانو

انواع روش های درمانی آسیب لیگمان های زانو…

انواع روش های درمانی آسیب لیگمان های زانو… آسیب لیگمان های زانو آسیب های لیگمان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *