خانه / بیماریهای استخوان مفاصل و ماهیچه ها / درباره التهاب فاشیای کف پا چه میدانید…؟؟
درباره التهاب فاشیای کف پا چه میدانید...؟؟
درباره التهاب فاشیای کف پا چه میدانید...؟؟

درباره التهاب فاشیای کف پا چه میدانید…؟؟

درباره التهاب فاشیای کف پا چه میدانید…؟؟

فاشیای کف پا نواری از بافت همبند رشته در کف پاست که از انگشت های جلوی پا به قسمت عقب پاشنه گسترش یافته است. این فاشیا مانند یک زه کمان قوس کف پا را به سمت بالا نگه می دارد. وقتی به این فاشیای غیرقابل ارتجاع از طریق تمرینات بدنی بیش از حد یا غیر معمول فشار وارد شود، ممکن است کشش بیش از اندازه ای به اتصالات باریک آن به پاشنه وارد گردد. این پدیده باعث التهاب و درد می شود.

التهاب فاشیای کف پا عارضه شایعی در دوندگان، افراد فعال از نظر ورزشی، یا کسانی است که اخیراً میزان تمرینات بدنی خود را افزایش داده اند. این عارضه با درد پاشنه هنگام پیاده روی یا دویدن مشخص می شود و ممکن است به سمت یک درد مداوم خفیف یا حاد پیش برود. این عارضه صبحها هنگام بیدار شدن از خواب یا بعد از استراحت شدیدتر است. این عارضه ممکن است در اثر دویدن روی پنجه پا (تپه نوردی) یا دویدن در زمین نرم ماسه ای ایجاد شود. کفش های نامناسب از علل دیگر آن است.

درمان: ابتدا باید به پاشنه خود استراحت دهید و اجازه دهید که درد راهنمای شما باشد. به کار بردن کیف آب یخ ,   ۳۰ تا۶۰ دقیقه چند بار در روز، التهاب و درد را کاهش می دهد. یکی از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مثل ایبوپروفن را مصرف کنید. لایی های نمدی یا ابری پاشنه که داخل کفش گذاشته می شود ممکن است مثل بالشتکی از پاشنه شما هنگام قدم زدن محافظت کنند.

شما میتوانید یک برش حلقوی روی لایی پاشنه در محلی که فشار وارد می شود، ایجاد کنید تا فشار وارد شده به نقطه ملتهب را بیشتر کاهش دهد. شما میتوانید این لایی ها را از اکثر عرضه کننده های لوازم پزشکی یا از  .فروشگاههای کالای ورزشی تهیه کنید ورزش نیز به تسکین درد و جلوگیری از عود کمک میکند. به فاصله حدود ۳۰ سانتیمتر از دیوار بایستید و دست خود را روی دیوار بگذارید.

پاشنه های پای خود را روی زمین قرار دهید و به طرف جلو خم شوید تا قفسه سینه تان با دیوار تماس یابد. شما باید احساس کشش روی عضلات پشت ساق خود کنید. این تمرین زردپی آشیل (زردپی بزرگ پاشنه که پشت مفصل مچ پاست) را میکشد و کشش روی فاشیای کف پا را برطرف میکند. این حرکت را ۱۰ بار و ۲ تا ۳ مرتبه در روز انجام دهید. اگر این اقدامات مفید نبودند از پزشک بخواهید که شما را به یک جراح شکسته بند معرفی کند. در موارد نادر یک خار استخوانی پاشنه ممکن است ایجاد شود که باید از طریق جراحی اصلاح شود.

telegram

همچنین ببینید

فرورفتن لیگمان فلاووم به نخاع

بررسی فرورفتن لیگمان فلاووم به نخاع

بررسی فرورفتن لیگمان فلاووم به نخاع   به طور طبیعی، دیده شده است که در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *