درمان لاغری بیش از حد با این روش /قسمت دوم


درمان لاغری بیش از حد با این روش /قسمت دوم
همیشه  ورزشکاران وبدنسازها به پروتئین بیشتری نیاز دارند؛ یعنی به ازای هر کیلو از وزن خود باید ۵/۱   گرم پروتئین  مصرف کنند. البته این مقدار در رژیم غذایی بدنسازها  و وزنه برداران  به چند گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن فرد هم می رسدچرا پروتئین مهم است؟ اگر به دورنمای چاق شدن نگاه کنیم، پروتئین از اسید آمینه ها تشکیل شده است. در کل ۲۰ نوع اسید آمینه وجود دارد که ۸تا از اسید آمینه های ضروری را باید از غذاهایی که می خوریم، کسب کنیم. بدنسازی نیاز بدن به اسید آمینه ها را افزایش می دهد و اگر اسید آمینه مورد نیاز فرد تامین نشود،عضلات موجود در بدن هم فرو می ریزد.بدون پروتئین کافی و به ویژه اسیدهای آمینه، چاق شدن ممکن نخواهد بود. ماهی تازه، گوشت قرمز بدون چربی، مرغ، بوقلمون، ماست و شیر کم چرب، پنیر کم چرب گاوی، سفیده تخم مرغ، سویا و محصولتی که از آن تهیه می شود و نیز پودر پروتئین و این از بهترین منابع پروتئین به حساب می آیند.چربی هرچند که بهتر است از لبنیات کم چرب استفاده کنید اما لزم است بدانید مقداری چربی خوب برای سلامت شما ضروری است. یک گرم چربی دو برابر یک گرم پروتئین یا یک گرم کربوهیدرات انرژی تولید می کند. یک قاشق سوپ خوری روغن بذر کتان به اندازه یک موز کالری به بدن می رساند. با این حساب بهتر است چربی های خوب را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. چربی های خوب را که می شناسید؟به طور خلاصه می توان گفت در میان چربی های خوب چربی روغن زیتون و آووکادو، چربی تک زنجیره ای غیر اشباع است و روغن ماهی، بذر کتان و آفتابگردان حاوی چربی چند زنجیره ای غیراشباع است. اسیدهای چرب ضروری موادی است که برای سلمت بدن بسیار لزم است و معروف ترین هایش هم اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که در چربی های چندزنجیره ای غیر اشباع و به طور خاص در روغن ماهی یافت می شود. علوه بر مزیت های بی شماری که این اسیدهای چرب برای سلامت انسان دارد، نقش مهمی هم در ساخت عضلت بدن ایفا می کند.تعدد وعده ها در نهایت اینکه عادت خوردن ۳ وعده غذا در روز را فراموش کنید. برای نتیجه گیری بهتر از رژیم افزایش وزن، باید روزانه ۵ تا ۶ وعده کوچک میل کنید. اگر هر ۳ ساعت یک وعده میل کنید. شکم تان فرصت کافی برای انجام عملیات هضم هر وعده خواهد داشت. مثل اگر می خواهید روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ کیلوکالری انرژی دریافت کنید، ۳ وعده کامل که هر کدام حدود ۷۰۰ کیلوکالری دارند را در کنار ۳ وعده ۴۰۰ کیلوکالری برنامه ریزی کنیددر ضمن روزانه مقدار زیادی میوه و سبزی میل کنید؛ منابع غنی ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص آنتی اکسیدان ها را دریابید که نه تنها شما را سالم نگه می دارند که به وزن گیری هم کمک می کنند. اگر این نکات ریز را در تمام مراحل افزایش وزن و عضله سازی به کار بگیرید، مطمئن باشید نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت. در ادامه به چند نمونه از رژیم های افزایش وزن می پردازیم که می توانید با کمک آنها رژیم غذایی مناسب خود را تهیه کنید.برنامه در کتاب چاق شوید در ۳۰ روز نوشته شدهدرمان لاغری بیش از حد با این روش /قسمت اول

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد