در یک روز کاری برای رفع  خستگی چه کنیم؟؟ /قسمت اول


در یک روز کاری برای رفع  خستگی چه کنیم؟؟ /قسمت اول

در یک روز کاری برای رفع  خستگی چه کنیم؟؟

 یکی از نگرانی ها و خطرات کار روزانه به خصوص اگر مجبورید که فاصله ای را بپیمایید، احساس سندرم توپ تنیس است. یعنی احساس اینکه به جلو و عقب پرتاب می شوید (از خانه به محل کار و از محل کار به سوی خانه). بدین ترتیب افسردگی و حزن شروع می شود، چرا که شما هیچ وقتی برای خودتان ندارید، شما همیشه در حال خواب، راه رفتن یا خوابیدن هستید.  این حالات روحی، احساسات بدی را در شما به وجود می آورند، کنترل آنها مشکل است و می تواند انرژی شما را ضایع و زندگی تان را سخت نماید. بهترین راهی که ما برای غلبه بر این احساسات یافته ایم این است که صبح زود بلند شده و هر کاری را که دوست داریم و برای بدن مفید میدانیم، انجام دهیم. این کارها شامل شنا، دویدن، دوچرخه سواری و در سال های اخیر ورزش های نرمشی مثل یوگا و پیلاتس بوده است.  تلاش برای صبح زود بیدار شدن فایده زیادی دارد، نه تنها فواید فیزیکی، بلکه در حقیقت وقت انجام آنچه را که دوست داریم، قبل از شروع مسئولیت ها و کارهای روزانه به وجود میآورد. بهتر است در تخت خواب به محض بیدار شدن، این کار را آغاز کنید.ساده تر این است که قبل از بلند شدن، چند لحظه ای در تخت خواب بدن خودرا کشش دهید. حیوانات هم این کار را انجام می دهند و بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از بلند شدن و راه افتادن خود را کش می دهند. یک کشش مناسب در تخت خواب باعث شروع تحرک عضلات و افزایش تمرکز شده و هم چنین سبب تنفس راحت و بهتر می شود. اگر می توانید بهتر است از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به محل کار استفاده کنید.  رانندگی فعالیتی بسیار دشوار است چرا که نیاز به تمرکز زیادی دارد که این مسئله در ابتدای یک روز کاری میتواند بسیار خسته کننده باشد. در اتوبوس یا قطارهای شهری میتوان به راحتی به آرامش رسید چرا که دیگر مسئولیت رانندگی را بر عهده ندارید و قادر خواهید بود کتاب / روزنامه خوانده و یا در مورد روزی که در پیش رو دارید فکر کنید. اگر خوش شانس بوده و صندلی برای نشستن پیدا کردید، سعی کنید اصول نشستن صحیح را رعایت نموده، وزن خود را بر یک طرف نیاندازید. پاها را بر روی هم قرار ندهید زیرا از گردش مناسب خون جلوگیری می کند.  در ادامه تمرینی بسیار ساده برای تنفس صحیح صبحگاهی به عنوان مثال آورده شده است. راحت بنشینید، قسمت تحتانی کمرتان باید به پشتی صندلی به خوبی تکیه دهد، لگن شمار است باشد، پاها صاف روی کف و مفاصل لگن از هم فاصله داشته باشند. می توانید شست یک دست را با دست دیگر بگیرید. یا کف دست ها را روی رانها قرار دهید. ابتدا به تمام سر و صداهای اطراف گوش دهید. سعی نکنید که به همه صداها بی محلی کنید بلکه باید از تمام صداهای داخلی و بیرون اطلاع داشته باشید. سپس روی یک صدا تمرکز کنید.  آگاهانه به روی تنفس تان تمرکز کرده و به هر دم و بازدم خود توجه کنید.را کشش دهید. حیوانات هم این کار را انجام می دهند و بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از بلند شدن و راه افتادن خود را کش می دهند. یک کشش مناسب در تخت خواب باعث شروع تحرک عضلات و افزایش تمرکز شده و هم چنین سبب تنفس راحت و بهتر می شود.  اگر می توانید بهتر است از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به محل کار استفاده کنید. رانندگی فعالیتی بسیار دشوار است چرا که نیاز به تمرکز زیادی دارد که این مسئله در ابتدای یک روز کاری میتواند بسیار خسته کننده باشد.در یک روز کاری برای رفع  خستگی چه کنیم ؟؟/قسمت دومدر یک روز کاری برای رفع  خستگی چه کنیم ؟؟/قسمت سومدر یک روز کاری برای رفع  خستگی چه کنیم ؟؟/قسمت چهارم   

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد