قالب وردپرس درنا توس
خانه / بیماریهای استخوان مفاصل و ماهیچه ها / دستور رژیم غذای برای جلوگیری از پوکی استخوان!!
پوکی استخوان
پوکی استخوان

دستور رژیم غذای برای جلوگیری از پوکی استخوان!!

دستور رژیم غذای برای جلوگیری از پوکی استخوان!!

ا- بهترین روش جلوگیری از پوکی استخوان این است که در تمام عمر هر روز به مقدار کافی از مواد غلائی که برای حفظ سلامت و استحکام استخوان ها مؤثرند نظیر مواد غلائی سرشار از کلسیم، بورون، منگنزو ویتامین D استفاده شود.

۲- پس از آغاز دوران یائسگی و قطع تولید هورمون زنانگی استروژن، خوردن غلاهای دارای فعالیت استروژنی نظیر سویا و مواد غلائی سرشار از بورون ممکن است به افزایش تولید استروژن کملک کند و از احتمال پول شدن استخوانها کاسته شود.

۳- اگر زنی در سن جوانی هستید سعی کنید حتی الامکان از غذاهای دارای چربی مجاز و دارای کلسترول به مقدار لازم هر روز استفاده کنید. وجود چربی متعادل در بدن زن جوان سطح مقدار استروژن را در حد لازم حفظ می کند و دوره های عادت ماهیانه را منظم میسازد.

۴- از خوردن غذاها و نوشابه های که موجب از دست رفتن کلسیم هستند اجتناب کنید و مصرف قهوه را به کمتر از ۳ فنجان در روز تقلیل دهید و مصرف سدیم و نملک طعام را که ممکن است کلسیم بدن را کاهش داده و استخوان ها را ضعیف کند محدود نمائید.

مطلب پیشنهادی

راشیتیسم

 چه عواملی باعث بیماری راشیتیسم می شوند….؟؟

 چه عواملی باعث بیماری راشیتیسم می شوند….؟؟   راشیتیسم عبارت است از نقص و خلل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *