ده گام برای نگرش مثبت/ قسمت دوم 


ده گام برای نگرش مثبت/ قسمت دوم 
۴. اهداف مثبت کوتاه مدت و بلندمدت را تعیین کنیدافراد با انگیزه و موفق، صدها کتاب در مورد امتیازات تعیین اهداف نوشته اند. تعیین اهداف ما را قادر میسازد تا آرزوهای کوتاه مدت و بلندمدت خود را برآورده سازیم. رسیدن به اهداف احساس بهتری درباره خودتان به شما می دهد، و هرچه این احساسی بیشتر باشد، احتمال رسیدن به اهدافتان نیز بیشتر خواهد بود . همیشه اهداف خود را به صورت جملات مثبت بیان کنید یا بنویسید و هیچ گاه از اصطلاحات منفی استفاده نکنید. همیشه سعی کنید اهداف دست یافتنی و انجام پذیر تعیین کنید. در مورد اهدافتان صریح و مطمئن باشید. هر چه اهدافتان مشخص تر باشد، دستیابی به ان مطمئن تر خواهد بود - دقیق و روشن بدانید چه می خواهید. همیشه اهدافتان را با افعال زمان حال یا گذشته بیان کنید. برایرسیدن به هدف، باید باور داشته باشید که هم اکنون به آن رسیده اید.سعی کنید اهدافتان را بین نیازهای جسمانی، روانی و هیجانی متعادل کنید، نه فقط براساسی نیازهای مالی، بسیاری از افراد فقط اهداف کاری را در نظر دارند. سعی کنید بدانید به کدام بخش از زندگی تان کمتر الوجه کرده اید، روابط، رشد شخصی یا سلامت. اهداف را برای پر کردن این شکافها تعیین کرده و نتایج آن را ببینید. خود را هم اکنون رسیده به هدف ببینید و احساسی کنید تا سرانجام موفقیت نصیبتان شود.۵. تصویرسازی ذهنی خلاق تمرین کنیدتجسم ذهنی یا تصویرسازی خلاق مثبت، ابزاری قدرتمند در سلامت، رفاه، نشاط و موفقیت است. برای کسب سلامت مطلوب، باید تجسم ذهنی را در تمام جنبه های زندگی به کار بگیرید، ولی با تأکید بر سطح سلامت بالاتر، تجسم ذهنی اخلاق، وسیلهای ساده در کمک به غلبه بر سرطان است. برخی از تحقیقات مهم بر روی تجسم ذهنی مثبت در درمان سرطان، نشان از تقویت دستگاه ایمنی دارد.خلاق باشید و از تجسم ذهنی خود لذت ببرید تا زودتر از آنچه فکر می کنید رویاهایتان را تحقق یافته ببینید. رؤیا پروری وسیله ای قدرتمند و الهام بخش در خوددرمانی و احساس  رضایت است. یکی از ساده ترین راه های رسیدن به آمال ها، چه سلامت کامل باشد یا وضعیت ذهنی بهتر، استفاده از عکس های مورد علاقه است. عکس های نشان دهنده سر زندگی، سلامت و جوانی خود را کنار تختخواب، دفتر کار یا اتاق نشیمن بگذارید. این تصاویر زیبا توان تغییر دهندگی دارند و تأثیری مثبت بر ذهن ناخودآگاه گذاشته و تغییرات مثبت مورد انتظارتان را برآورده میکنند.۶. با تمام وجود و زیاد بخندیدثابت شده است که خنده دستگاه ایمنی را تقویت کرده و سطح سلامت عمومی را بالا میبرد. تحقیقات نشان داد ه اند که خندیدن جریان خون را به اندام های انتهایی بیشتر کرده و کارکرد قلب و عروق را بهتر میکند. خنده باعث آزاد شدن آندورفین ها و سایر مواد شیمیایی بهبود دهنده خلق و تسکین دهنده درد می شود. همینطور، انتقال اکسیژن و مواد مغذی به اندام های درونی را بهبود میبخشد. در اینجا نکات ساده ای برای خندیدن بیشتر در زندگی بیان می شود:نمایشها و فیلم های کمدی تماشا کنید. با یک دوست، یا حتی تنها، برای دیدن این فیلمها به سینما بروید.هنگام رانندگی نوارهای خنده دارگوش کنید. با کودکان و حیوانات بازی کنید. یاد بگیرید به خود بخندید - سعی کنید زندگی را بیش از حد جدی نگیرید. لطیفه یاد بگیرید. بازی های سرگرم کننده بکنید. سرگرمی و خنده زندگی را شاد و نشاط اور میکنند. کارهای نشاط آور بکنید - بیرون بروید و خود را غرق در فعالیتهای شاد و هیجان انگیز کنید.مجلات فکاهی و طنز بخوانید. اگر احساس افسردگی می کنید، بالا و پایین بپرید و خود را در هوا تکان دهید. خوش بگذرانید! خوش بگذرانید! خوش بگذرانید!ده گام برای نگرش مثبت/ قسمت اولده گام برای نگرش مثبت/ قسمت سوم

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد