ده گام برای نگرش مثبت/ قسمت سوم


ده گام برای نگرش مثبت/ قسمت سوم
 افراد مثبت را دور خود جمع کنیدزندگی پر از تقلا و امتحان، لذت و تجارب تازه است. همه نوع افرادی در دنیا آدم های مثبت و شاد کنید. افراد شاد و مثبت می توانند زندگی تان را شاد و روزتان را بهتر کنند. افراد منفی و بدبین هم می توانند شما را افسرده و پر از نگرانی و غم کنند. بسیاری از نسبت به زندگی خود داشته باشند چیزهای ناخوشایند میگویند. من میدانم چه کسانی را در اطراف خودم دوست دارم: افراد کاملاً مثبت اندیشں. خانوادہ، دوستان و همکاران، بخش اصلی زندگی ما در ساعات بیداری مان هستند.اگر این عزیزان منفی اندیش باشند، طولی نخواهید کشید که ما هم به سطح آنان تنزل میکنیم. خلق وخوی روزانه ما تا حدی منعکس کننده خلق وخوی افرادی است که ما را احاطه کرده اند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که کسانی را دور خود جمع می کنید که طبیعت شاد، خوشی بین و مثبت اندیشی دارند.۸، شادی و سرحالی را در زندگی حفظ کنیدزندگی کوتاهتر از آن است که جدی گرفته شود. ما وقت محدودی در دنیا داریم، بنابراین، چرا حتی یک دقیقه را تلف کنیم؟ حتی یک روز، یک طلوع و یک غروب زیبا و کاملاً متفاوت وجود ما را تبرک میبخشد. چند طلوع و غروب را از دست داده اید؟ چقدر ما درگیر نیازها و تنش های زندگی شده ایم و جادوی دنیای جلوی چشممان را نادیده گرفته ایم؟ کودکان و حیوانات کوچولوی خانگی لذت بیشتری از هر لحظه زندگی میبرند اما هم میتوانیم درس های بزرگی از این موجودات کوچک بگیریم. کودک درونتان را زنده نگاه دارید و خود را شاد کنید، از خود لذت ببرید، وکارهای نشاط آور بکنید. داشتن نگرش شاد، راه قطعی حفظ وضعیت روانی مثبت است.۹. به خود جایزه بدهیدهر کسی گرفتن هدیه و جایزه را دوست دارد. شما هم برای رسیدن به اهدافتان و تشویق به پیگیری رؤیاهایتان، مستحق دریافت جایزه هستید. رسیدن به یک هدف، هر چند کوچک، احساسی رضایت و خرسندی به همراه دارد، پس به خود پاداش دهید. به بسیاری کودکان به خاطر گرفتن نمرهٔ خوب در مدرسه جایزه میدهند، به ورزشکاران برای کار خوبشان مدال میدهند. سپس شما هم به خاطر رسیدن به اهدافتان جایزه می خواهید. هر چند سال هم داشته باشیم، مستحق پاداش هستیم. پس به خود افتخار کنید!۱۰. به خود استراحت بدهیددر دنیای امروز، دوری از «مسابقه سرعت» قرارهای کاری، مسئولیتهای اجتماعی، تعهدات خانوادگی و شرکت در جلسات چالشی سنگین است. برای حفظ نگرش مثبت، هیچ گاه نباید خود و زمان آرامش را فراموش کنید. با صرف ده دقیقه وقت روزانه برای نشستن و تعمق، یا حتی مراقبه، ذهن فرصتی برای هماهنگ ساختن خود می یابد، و بدن هم فرصتی برای بازسازی کارکردهای ظریف خود پیدا میکند. بدون صرف این زمان، ذهن عملاً «گردبادی» از افکار آشفته و درهم شده، و دستگاه ایمنی بدن هم گرفتار مشکلات ناشی از نداشتن فرصت بازسازی میگردد. ده دقیقه تمرین آزمش یا مراقبه روزانه «کلید» سلامت بیشتر و مثبت ساختن همه جنبه های زندگی است.نکته مهم !چه مدت را صرف کار می کنید؟ بیشتر افراد بین سی و پنج تا هفتاد ساعت در هفته کار میکنند. این مدت بسیار زیادی از هفته است. حالا اگر با این همه، کارتان را هم دوست نداشته باشید چه؟ فکر می کنید بتوانید با کاری که دوست ندارید نگرش مثبت پیدا کنید؟ مشکل بتوانید. اگر کارتان را دوست ندارید، و رؤیای چیز دیگری را در سر می پرورانید، هیچ وقت دست از رؤیایتان بر ندارید. اگر هفتاد ساعت در هفته را صرف کاری می کنید که دوست ندارید، چرا این زمان را صرف کاری که دوست دارید نکنید؟با این تلاشی، زندگی می تواند لذت بخش شود، و شادی و نگرشی مثبت را برای شما و خانواده تان به ارمغان آورد. اگر از زندگی کاری خود ناخشنود باشید، بدون شک این نارضایتی را به خانه و عزیزانتان آورده و جنبه های دیگر زندگی تان را تحت تأثیر قرار میدهد. رؤیاها در هر سنی قابل دستیابی هستند؛ فقط باید اراده و تمایل به تلاشی داشته باشید. تفکر مثبت، تعیین اهداف و تصویرسازی خلاق راه های بسیار خوبی برای شروع هستند.ده گام برای نگرش مثبت/ قسمت اولده گام برای نگرش مثبت/ قسمت دوم

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد