راهنمای رژیم غذایی سرطان/ قسمت دوم


راهنمای رژیم غذایی سرطان/ قسمت دوم
روزانه پنج تا شش وعده غذای کوچک بخورید تا سطح قند بدن متعادل شود، و انواعی از مواد مغذی را در برنامهٔ غذایی خود بگنجانید. سبزیجات غنی از مواد شیمیایی گیاهی زیاد بخورید. سیر، کلم پیچ، پیاز، تره فرنگی، موسیر، پیاز کوهی، بروکولی، کلم، اسفناج، بادنجان، کاهو، برگ خردل، فلفل قرمز، گل کلم، لوبیا سبز بیشتر مصرف کنید. اینها به عنوان مواد ضد اکسایش عمل کرده، با سرطان مقابله میکنند و باعث تشکیل ترکیبی به نام گلوتاتیون.ترانسفراز می شوند که آنزیمی مهم در حفاظت DNA سلولها در برابر سرطان است.این آنزیم از سرطانی شدن سلولها هم جلوگیری میکند. کلم فندقی ترکیبی در خود دارد که گمان میرود بدن را در برابر سرطان های پستان، ریه و روده محافظت میکند. مقادیر زیاد سبزیجات زرد مثل هویج، زردآلو، سیب زمینی شیرین، خربزه درختی، کدو، سیب زمینی هندی بخورید. سیب، شاه بلوط برزیلی، گرمک، آلو، ، تمشک، نارنگی، انگور، زنجبیل و گیاهان بنشنی (مثل نخود سفید) همه به مقابله با سرطان کمک میکنند. دانه هایی مثل تمشک به خصوص از تخریب DNA جلوگیری میکنند. آلو باعث مرگ سلولهای سرطانی می شود. موز، آووکادو، آناناس، جوانه گندم، انبه و خربزه درختی منابع خوب آنزیم های زنده هستند.با مصرف سرکه سیب همراه با غذا یا با آنزیم های هضم کننده کار دستگاه گوارشی را تقویت کنید. هندوانه، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، برگه گوجه فرنگی و گریپفروت زیاد بخورید - اینها حاوی مواد لیکوپن هستند که با سرطان های پستان و پروستات مقابله می کنند. سیر، پیاز، زنجبیل و زردچوبه برای تقویت کار دستگاه ایمنی زیاد مصرف کنید. سعی کنید روزی دو یا سه حبه سیر بخورید.قارچ های دارویی مثل شیتاکه، ریشی، مایتاکه و قارچ دکمه ای زیاد بخورید. این عجایب کوچولو دستگاه ایمنی را برای جلوگیری از سرطان تقویت می کنند. غلات، خشکبار، دانه های گیاهی و برنج سبوس نگرفته به برنامهٔ غذایی خود اضافه کنید. ارزن منبع بسیار خوب پروتئین و یک غله قلیایی است. جودوسر را هم به برنامه غذایی خود اضافه کنید. روزی ده عدد بادام خام بخورید. بادام دارای ماده لانتریل است که خواص ضد سرطانی دارد. من اغلب در ساعات پیش از ظهر و بعد از ظهر یک مشت خشکبار شامل بادام، شاه بلوط برزیلی، تخم کدو و تخم آفتاب گردان می خورم۔ سعی کنید به جای اب لوله کشی، اب معدنی یا اب مقطر بنوشید. نوشیدن هشت تا ده لیوان آب در روز بسیار خوب است، چون به سمزدایی بدن از مواد شیمیایی مضر کمک میکند.به جای قند از ملاس، شربت برنج قهوه ای، عسلی، یا شیرهٔ افرا به عنوان به جای شیرینی و نان آرد سفید، نان گندم کامل، خمیر ترش بدون مخمر، یا نان و آرد چاودار مصرف کنید. فراورده های آرد سفید فاقد فیبر هستند و ارزش غذایی کمی دارندهمه جوانه ها (به جز جوانه یونجه) را، که می توان به صورت خام هم خورد، کم بپزید. روزی چهار تا شش لیوان آب میوه و سبزیجات، به خصوص آب چغندر، آب هویج، آب کلم، آب آناناس، آب کاهو و آب هندوانه بنوشید. برای مبارزه با سرطان، هر روز صبح لااقل صد میلی لیتر آب ریشه چغندر بخورید. جوانه چمن گندمی بسیار مفید است.. پنیر لور مخلوط با روغن دانه کتان مقدار مناسبی روغن های آمگا و پروتئین به بدن می رساند. هر روز دانه کتان بخورید، لیگنان زیاد آن اثرات هورمونها را بر سرطانهای هورمونی کاهش میدهد. روزی دو تا سه قاشق غذاخوری دانه کتان اسیاب شده یا روغن دانه کتان بخورید.هفته ای سه تا پنج وعده ماهی بخورید. بهترین نوع ماهی، ماهی های آبهای عمیق اقیانوسی مثل ماهی ماکرو (گور ماهی)، ماهی روغن، هالیوت، ساردین، ماهی تن و ماهی آزاد هستند. اینها مقادیر زیادی چربی های امگا-۳ دارند که به صورت ضدالتهاب های طبیعی و ضد سرطان عمل میکنند.حفظ مقدار مناسب پروتئین بدن هم مهم است. سبزیجات آلی دارای برگ سبز تیره زیاد بخورید، چون منبع عالی ویتامینها، کانیها و سبزینه برای تقویت دستگاه ایمنی هستند. اگر اضافه وزن دارید، وزن خود را کاهش دهید. اضافه وزن با عوامل تقویت کنندهٔ رشد سرطان همراه است. فیبر غذای خود را، به صورت غلات کاملی، و مقادیر زیاد میوه و سبزی تازه، بیشتر کنید تا فعالیت روده بزرگ بیشتر شود. غذاهای غنی از فیبر به تولید اسید بوتیریک بیشتر در رودهٔ بزرگ کمک کرده و از بروز تومور در این ناحیه از بدن جلوگیری میکنند. افزودن غذاهای غنی از بید، خطر بروز سرطان های پستان، تخمدان و زهدان (رحم) را کاهش میدهد.راهنمای رژیم غذایی سرطان/ قسمت اول

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد