خانه / بیماریهای استخوان مفاصل و ماهیچه ها / راه درمان کوفتگی ساق پا!!!
کوفتگی ساق پا
کوفتگی ساق پا

راه درمان کوفتگی ساق پا!!!

راه درمان کوفتگی ساق پا!!!

کوفتگی ساق پا

غالبا این آسیب دیدگی در زرد پی ها و عضلاتی که در جلوی استخوان های پا قرار دارند ایجاد می شوند و در مواردی باعث کشیده شدن زردپی ها یا شکستگی های زیر استخوانی میگ ردد. این عارضه بیشتر در میان بازیکنان بسکتبال و دوندگان ایجاد می شود، همچنین بیشتر افراد هنگام پریدن و دویدندچار آن می گردند.

درمان کوفتگی ساق پا

در اکثر موارد، شما می‌توانید کوفتگی ساق پایتان را خودتان با انجام اقدامات مراقبت از خود درمان کنید. چنانچه شما دچار آسیب‌های مکرر و عود کننده‌ می‌شوید، احتمالا به‌دلیل صاف بودن کف پا و یا دیگر عوامل مکانیکی پای شماست که در این حالت پزشک برای پای شما محافظ‌های دارای انحنا را توصیه می‌کند. شما این وسائل را همانند تو کفی داخل کفش‌های ورزشی خود قرار می‌دهید. این وسائل به شما کمک می‌کنند تا کف پای شما انحنا داشته باشد و از تمرکز نیروی وارده از زمین بر پاشنه و ساق شما جلوگیری شود. در صورتی که ساق پایتان دچار کوفتگی شد باید موارد زیر را رعایت کنید تا کوفتگی پایتان از بین برود.
● استراحت
از فعالیت‌هایی که باعث درد، تورم و احساس ناخوشایند در ساقتان می‌شود، اجتناب کنید ولی استراحت به معنی کنار گذاشتن تمام فعالیت‌ها نیست، بلکه باید به خود استراحت نسبی بدهید و این به منزله کاستن از طول مدت و فرکانس فعالیت‌های شدید ورزشی است. در ابتدا شاید بتوانید فعالیت‌های شدید ورزشی خود را به فعالیت‌های ورزشی کم شدتی مانند شنا کردن، دوچرخه سواری و یا دویدن در آب تغییر دهید. اگر درد ساق شما شدید است و باعث لنگیدن می‌شود، لازم است از چوب زیر بغل استفاده کنید تا زمانی که بتوانید به‌صورت طبیعی راه بروید. هنگامی که مجددا فعالیت‌های ورزشیتان را شروع می‌کنید، احتیاط بیشتری کنید و شدت ورزشتان را کم کنید وگر نه علائم شما ممکن است عود کند.
● یخ
حداقل برای چند روز پس از آسیب و تا زمانی که در ساقتان تورم وجود دارد، یک کیسه یخ را بر روی ناحیه دردناک به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید و این کار را چندین بار در روز تکرار کنید زیرا سرما، درد را کمتر می‌کند و باعث کاهش تورم و التهاب در عضلات، مفاصل و بافت‌های همبندی آسیب دیده می‌شود.
● کمپرس
ساق پایتان را با یک باند کشی ببندید تا تورم کنترل شود و علائم دیگر بهبود یابند ولی به یاد داشته باشید که باند کشی را خیلی سفت نبندید زیرا ممکن است گردش خون را مختل کند. بستن را از ناحیه دورتر به قلب شروع کنید (یعنی از مچ‌‌پا) و در هنگام بستن، اگر درد شما بیشتر شد یا ساقتان گزگز کرد و بی‌حس شد و یا تورم ساقتان در ناحیه زیر باند مشاهده شد، باندکشی را شل کنید.
● بالا نگه داشتن پا
برای کاستن از تورم، لازم است که ناحیه آسیب دیده پایتان را به‌خصوص شب‌ها بالاتر از سطح قلبتان نگه دارید زیرا نیروی جاذبه با کشیدن مایعات اضافه، تورم را کم می‌کند. اگر درد خیلی اذیت‌تان می‌کند می‌توانید از داروهای مسکن که احتیاج به نسخه ندارند (مانند استامینوفن) استفاده کنید.

telegram

همچنین ببینید

فرورفتن لیگمان فلاووم به نخاع

بررسی فرورفتن لیگمان فلاووم به نخاع

بررسی فرورفتن لیگمان فلاووم به نخاع   به طور طبیعی، دیده شده است که در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *