راه های بهبود درد سیاتیک در دوران بارداری


راه های بهبود درد سیاتیک در دوران بارداری

راه های بهبود درد سیاتیک در دوران بارداری

 

درد سیاتیک

 بعضی از خانم ها با دردی که از کمر تا سرین و به یک پا یا دیگری امتداد می یابد، مواجه می شوند. این درد یا نوع غیرشایع آن، بی حسی، به عنوان درد سیاتیک شناخته شده است، زیرا به خاطر فشار بر روی عصب سیاتیک است؛ عصبی اصلی که از کمر، در امتداد لگن، به سرین، و پایین پاهای شما منشعب میشود. دردهای خفیف سیاتیک را می توانید با استراحت در رختخواب از یک پهلو به پهلوی دیگر شوید تا راحت ترین وضعیت را پیدا کنید)، حمام آب گرم، یا قرار دادن تشک های حرارتی بر نقاط دردناک، تسکین بدهید. اگر با مورد حاد آن مواجه شوید، ممکن است به استراحت طولانی مدت یا نرمشهای مخصوصی نیاز پیدا کنید. از دکتر خود بپرسید.

تنگی نفس

شاید با پیشرفت بارداری متوجه شوید به شدت دچار تنگی نفس می شوید. هورمون پروژسترون، بر مرکز تنفس اصلی شما تأثیر می گذارد و ممکن است موجب احساس نفس تنگی ش ود. به علاوه، از آنجا که رحم در حال رشد شما به سمت بالا بر روی دیافراگمتان فشار وارد می کند، ریه های شما فضای کمتری می یابد تا به طور عادی باز شود.

هنگامی که جوان فرزند دوم خود را باردار بود، آن قدر تنگی نفس داشت که تنها کتابهایی که می توانست برای دخترش بخواند، فقط کتابهایی با جملات بسیار کوتاه بود. دکتر سوس مجبور شد پس از زایمان کار را کنار بگذارد. در اکثر موارد، تنگی نفس کاملا عادی است . ولی در صورتی که بسیار ناگهانی یا با درد قفسهی سینه بروز کند، با دکتر خود تماس بگیرید.


دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد