رژیم غذایی برای کسانی که مبتلا به گرفتگی عروق کرونر هستند…


رژیم غذایی برای کسانی که مبتلا به گرفتگی عروق کرونر هستند…

رژیم غذایی برای کسانی که مبتلا به گرفتگی عروق کرونر هستند...

 

رژیم غذایی و نسخه زیادی کلسترول ، تصلب شرایین . گرفتگی عروق کرونر

خوشبختانه، هرگاه رژیم غذایی بر مبنای مقررات فیزیولوژی بدن پایه گذاری شود، کلسترول و مواد اضافی چمع شده در عروق دوباره تجزیه می شوند و رو به تحلیل میگذارند. لذا سلامتی دوباره باز می گردد. هر وقت کلسترول خون زیاد شود . آثاری از این زیادی در بستر عروق دیده می شود. که با رعایت برنامه غذایی اصلاح می شود. مثلا اگر دید شخص به علت آب مروارید کم شده باشد و کلسترول هم در این هنگام زیاد شده باشد. با تجزیه کلسترول به ذرات ریز و جذب آن در بافتها، دید چشم بهتر می شود. کم حوصلگی و کمبود تحرک مغزی با کم شدن کلسترول شفا مییابد. حملات قلبی و دردهای جلوی قلبی کمتر می شود. کولین در پایین آوردن کلسترول مهم است. اگر کولین و اینوزیتول با هم داده شود. اثرات بیشتری بدست می آید. کبد به کمک ماده مومی شکلی که فسفولیپید نام دارد می تواند کلسترول را به ذرات بسیار ریزی تبدیل کند که به سهولت این ماده میتواند خون عبور کرده در بافتها جایگزین شود. اگر کبد لسیتین کمتری تولید کند، ذرات کلسترول دوباره دور هم جمع می شوند و در جدار عروق رسوب می کنند. لسیتین ماده ای است که در چربی، کولین، اینوزینو، اسیدهای چرب اشباع نشده به کمک چند آنزیم و ویتامین B۶ و منیزیم ساخته می شود. کمبود هریک از این مواد ساختمان لیستین را دچار اشکال می کند. که نتیجتا به بالا رفتن کلسترول خون می انجامد. بادادن این چند ماده حتی به طور جداگانه از مقدار کلسترول خون کاسته می شود. هرگاه رژیم غذایی کسی، از حیث این ویتامینها قوی باشد. می تواند بازیادی کلسترولی مبارزه کند. روغنهای اشباع نشده که منبع اسید لینولئیک هستند برای کاهش کلسترول، غذای خوبی محسوب می شوند.چربیهای جامد چه از نوع گیاهی چه حیوانی می توانند کلسترول را بالا ببرند. چربی هایی که در بدن ذخیره می شوند. از نوع اشباع شده هستند و نیاز بدن را به کولین افزایش میدهند. چون لسیتین و کولین و اینوزیتول هر سه در کم کردن کلسترول و جلوگیری از تصلب شرایین مؤثرند و نیز درگرفتگی عروق کرونرهم، لذا به منابع آن اشاره میشود.لسیتین در : گندم ، لوبیا، بادام زمینی و اسفناج وجود دارد.کولین در : توت، زیتون، کنجد، سویا، مارچوبه، برنج، هلو، لوبیا، نارگیل، کرفس وحشی، بادمجان ، تخم شنبلیله، تخم ترتیزک، سیب ترشی ، ارزن و شاهدانه وجود دارد.اینوزیتول در : جگر ، چای، مخمر جو ، جوانه گندم ، نان گندم کامل ، شیر، قارچها، اسفناج، مغز، عضله قلب گاو، لوبیاسبز و پوست برنج فراوان است (قبلاً هم تذکر داده شده است).

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد