قالب وردپرس درنا توس
خانه / مطبخ طب سنتی / رژیم غذایی / قسمت پنجم
رژیم غذایی
رژیم غذایی

رژیم غذایی / قسمت پنجم

زمستان

اینک منوهای زمستانی.فراموش نکنید که در این فصل میوه و سبزی کم می شود و مجبور هستیم از میوه و سبزیهای یخ زده استفاده کنیم. اشخاصی که تصمیم به گرفتن رژیم لاغری یا مراعات یک برنامهٔ غذایی واحد را دارند، نمی توانند در منوهایشان جایی برای سیب زمینی، خمیرها، برنج یا سبزیجات خشک و حتی دسرها و مرباها داشته باشند، این غذاها بدلیل ارزش کالری بالایشان به شدت نهی شده اند.

منوی روزهای هفته زمستانی به میزان هه ۱۰ کالری در روز

شنبه 

صبحانه:

۱ لیوان آب پرتقال ۱ تخم مرغ نیمرو ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای، بدون شیر و شکر

ناهار:

کلم و هویج رنده شده (۱ فنجان) با آب لیموترش کباب جگر گوساله (۱۲۵ گرم) کاسنی فرنگی (۲۰۰ گرم) ۱ نارنگی ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

سالاد جعفری با سس سرکهٔ مخصوص ۲ قلوه گوسفند درون فر لوبیاسبز (۲۰۰ گرم) ۱ پرتقال ۱ بیسکویت

یکشنبه

صبحانه:

۱ لیوان آب گریپفروت ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای، بدون شیر و شکر

ناهار:

گوشت دندهٔ کبابی (۱۲۵ گرم) هویج پخته (۲۰۰ گرم) نصف گریپ فروت سالاد کاسنی با س سرکهٔ مخصوص ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

دندهٔ گوساله (۱۵۰ گرم) رازیانه درون فر (۲۰۰ گرم) کمپوت سیب و زردآلو یک ہیسکویت

دوشنبه 

صبحانه:

۱ لیوان آب آناناس یک تخم مرغ سفت ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای، بدون شیر و شکر

ناهار:

۲ تکه کوچک گوشت بره کبابی سیبزمینی با بخار پخته شده (۵۰ گرم)۱ لیوان شیر بی چربی شلغم با آب لیموترش (۱۵۰ گرم) یک نارنگی ۱ لیوان شیر بی چربی ۱ بیسکویت

شام:

سبزیجات تازه (۲۰۰ گرم) با سس سرکهٔ مخصوص ماهی مرلان پنیر گرویر (۱۵ گرم)یک سیب ۱ بیسکویت

سه شنبه 

صبحانه:

۱ لیوان آب گوجهفرنگی ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای، بدون شیر و شکر

ناهار

گوشت دندهٔ گوسفند بدون چربی (۱۲۵ گرم) کلم با بخار پخته شده (۲۰۰ گرم) یک گلابی۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

آب سبزیجات (۱ فنجان) کاسنی پخته سالاد کاهو با سس سرکهٔ مخصوص یک موز ۱ بیسکویت

 چهارشنبه 

صبحانه:

۱ لیوان آب پرتقال ۱ تخم مرغ نیمرو ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای، بدون شیر و شکر

ناهار

یک برش آناناس (۱۰۰ گرم) یک نوع ماهی تند اسفناج با ساقه (۲۰۰ گرم) پنیر سفید رژیمی (۳۰ گرم) ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

ماهی سل یا لیماند کبابی (۱۵۰ گرم) نخود فرنگی کنسروی (۲۰۰ گرم) سالا کاسنی با سس سرکهٔ مخصوص یک سیب درون فر (بدون شکر) ۱ بیسکویت

پنج شنبه

صبحانه:

۱ لیوان آب گوجهفرنگی ۵۰ گرم ژامبون کمچربی ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای، بدون شیر و شکر

ناهار:

دو جین صدف خوراکی  جوجه مرغ برشته بدون آبش سبزیجات مخلوط (۲۰۰ گرم) یک نارنگی ۱ بیسکویت یک لیوان شیر بی چربی

شام:

بیفتک خردشده (۱۲۵ گرم) کلم با پودر فلفل سالاد کاهو با سس سرکهٔ مخصوص یک پرتقال ۱ بیسکویت

منوی روزهای هفته تابستانی به میزان ۱۲۵۰ کالری در روز

شنبه

در طول روز:

۲۰ گرم کره ۲ حبه قند

صبحانه:

۱ لیوان آب گریپفروت ۱ تخم مرغ نیمرو ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

جگر گوساله کبابی (۱۵۰ گرم) کاسنی (۲۰۰ گرم) پنیر گرویر (۱۵ گرم) ۱ پرتقال ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

قلوه گوسفند کبابی مارچوبه با گراتن ۱ سیب سالاد جعفری با سس سرکهٔ مخصوص ۱ بیسکویت

یکشنبه

در طول روز:

۲۰ گرم کره ۲ حبه قند

صبحانه:

۱ لیوان آب گوجهفرنگی ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

گوشت دندهٔ گوساله کبابی (۱۲۵ گرم) گیاه اسفور سیاه با پنیر سفید رژیمی پنیر رژیمی (۱۵ گرم) یک پرتقال ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

آب سبزیجات (۱ ملاقه) بیفتک، کبابی (۱۲۵ گرم) یک سیب درون فر، بدون شکر کنگر فرنگی با سس سرکهٔ مخصوص ۱ بیسکویت

دوشنبه 

در طول روز:

۲۰ گرم کره ۲ حبه قند

صبحانه:

۱ لیوان آب آناناس یک تخم مرغ نیمرو ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

گوشت دندهٔ گوسفند بی چربی (۱۲۵ گرم) اسفناج با لیموترش (۲۰۰ گرم) یک قسمت از پنیر گرویر نصف گریپ فروت ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

سبزیجات تازه (۲۰۰ گرم) با سس سرکهٔ مخصوص ماهی کپور کبابی برنج با بخار پخته شده ( ۵۰ گرم) ۱ نارنگی ۱ بیسکویت

سه شنبه

در طول روز:

۲۰ گرم کره ۲ حبه قنل

صبحانه:

۱ لیوان آب پرتقال ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

هویج رنده شده با آب لیموترش (۱ فنجان) شت دندهٔ کبابی (۱۲۵ گرم) گل کلم درون فر (۲۰۰ گرم) یک ماست یک سیب ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

یک برش گوشت گوساله نخود فرنگی کنسروی (۲۰۰ گرم) سالاد میوه (ه ۱۰ گرم) سالاد کاهو با سس سرکهٔ مخصوص یک ہیسکویت

 چهارشنبه 

در طول روز:

۲۰ گرم کره ۲ حبه قنل

صبحانه:

۱ لیوان آب گریپفروت ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

سیبزمینی با بخار پخته شده (۱۰۰ گرم) ۱۲ عدد صدف خوراکی ماهی سل یا لیماند کبابی (۱۵۰ گرم) پنیر سفید رژیمی (۳۰ گرم) یک نارنگی ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

آب جعفری (۱ ملاقه) ماهی مرلان با گراتن کاسنی (ه ۲۰ گرم) سالاد جعفری با سس سرکهٔ مخصوص ۱ موز ۱ بیسکویت

پنجشنبه 

در طول روز:

۲۰ گرم کره ۲ حبه قند

صبحانه:

۱ لیوان آب گوجهفرنگی ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

شت گاو یا گوساله کبابی (۲ برش) بدون آبش پورهٔ سبز پنیر رژیمی (۱۵ گرم) یک برش آناناسی تازه ۱ بیسکویت یک لیوان شیر بی چربی

شام:

جوجه مرغ برشته بدون آبش سیبزمینی ترشی با گراتن یک پرتقال در سالاد کاهو با سس سرکهٔ مخصوص ۱ بیسکویت

منوی روزهای هفته زمستانی به میزان ۱۵۰۰ کالری در روز

شنبه

در طول روز:

۳۰ گرم چربی ۲ حبه قند

صبحانه:

۱ لیوان آب پرتقال ۱ تخم مرغ نیمرو ۴ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

هویج رنده شده با آب لیموترش (۱ فنجان) گوشت گردن گوساله درون فر کلم (۲۰۰ گرم) ۱ پرتقال ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

جگر گوساله کبابی (۱۵۰ گرم) هویج پخته شده (۲۰۰ گرم) سالاد کاسنی با س سرکهٔ مخصوص پنیر گرویر (۱۵ گرم) ۱ سیب ۱ بیسکویت 

یکشنبه

در طول روز:

۳۰ گرم چربی ۲ حبه قند

صبحانه:

لیوان آب گوجهفرنگی ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۴ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

سالاد لبو (۵۰ گرم) با سس سرکهٔ مخصوص یک ساردین بیفتک، کبابی (۱۲۵ گرم) کاسنی درون فر (۲۰۰ گرم) ماست ( ۳۰۰ گرم) یک نارنگی ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

برش نازک گوشت گوساله درون فر (۱۵۰ گرم) کلم با زیره پنیر گرویر (۱۵ گرم) کمپوت سیب بدون شکر (۱ فنجان) ۱ بیسکویت

 دوشنبه 

در طول روز:

۳۰ گرم چربی ۲ حبه قند

صبحانه:

۱ لیوان آب گریپفروت یک تخم مرغ عسلی ۴ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

یک کنگر فرنگی شت گوساله با پنیر رژیمی نصف گریپ فروت ۱ لیوان شیر بی چربی یک نوع ماهی آب شیرین با اسفناج سالاد کاسنی با سس سرکهٔ مخصوص ۱ بیسکویت

 سه شنبه

در طول روز:

۳۰ گرم چربی ۲  حبه قند

صبحانه:

۱ لیوان آناناس ۴ بیسکوییت ۵۰ گرم ژامبون کم چربی

اختیاری:قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

ژیگوی گوشت دندهٔ گوسفند (۱۲۵ گرم) پنیر رژیمی (۲۰ گرم) ۱ لیوان شیر بی چربی 

شام:

کلم با پیاز نصف گریپ فروت برنج ( ۵۰ گرم) ۱ بیسکویت آب سبزیجات (۱ ملاقه) لوبیاسبز پخته (۲۰۰ گرم) یک پرتقال سالاد کاهو با سس سرکهٔ مخصوص یک بیسکویت

 چهارشنبه

در طول روز:

۲ حبه قند ۳۰ گرم چربی

صبحانه:

لیوان آب پرتقال ۱ تخم مرغ سفت ۴ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

دو جین صدف خوراکی ماهی طلایی با خردل سیب زمینی با بخار پخته شده (۲۰۰ گرم) پنیر رژیمی (۱۵ گرم) ۱ سیب ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

ماهی کولی سرد (۱۵۰ گرم) با ۲ قاشق مرباخوری سی تارتار آب پیاز (۱ ملاقه) گیاه اسفور سیاه (۲۰۰ گرم) سالاد کاسنی با سس سرکهٔ مخصوص یک برش آناناس ۱ بیسکویت

 پنج شنبه 

در طول روز:

۳۰ گرم چربی ۲ حبه قنل

صبحانه:

۱ لیوان آب گوجهفرنگی ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۴ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

گوشت دندهٔ گوساله با قارچ اسفناج با ساقه (۲۰۰ گرم) پنیر سفید رژیمی (۳۰ گرم) یک نارنگی۱ بیسکویت یک لیوان شیر بی چربی

شام:

کدوتنبل درون فر ، سالاد کاسنی با سس سرکهٔ مخصوص بیسکویت 

رژیم غذایی/ قسمت اول

رژیم غذایی/ قسمت دوم

رژیم غذایی/ قسمت سوم

رژیم غذایی/ قسمت چهارم

مطلب پیشنهادی

شیرینی زردآلو

طرز تهیه چند دسر  خوشمزه 

طرز تهیه چند دسر  خوشمزه    شیرینی زردآلو 90 گرم برگه زردآلو ۳۵ گرم آرد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *