خانه / مطبخ طب سنتی / رژیم غذایی/ قسمت چهارم
رژیم غذایی
رژیم غذایی

رژیم غذایی/ قسمت چهارم

پاییز

اینک پاییز. این بدان معنی نیست که لحظه ای از مراقبت غذاییمان غافل شویم، آن هم بعد از روزهای تعطیلی که هر یک از آنها کمابیش به خاطر کمی زیادهروی و پرخوری احساس ندامت به همراه دارد؟ پاییز فصل مساعد برای رژیم لاغری است. به فردا نیندازید آنچه

منوی روزهای هفته پاییزی به میزان ه۱۰o کالری در روز

شنبه 

صبحانه:

۱ لیوان آب پرتقال ۱ تخم مرغ نیمرو ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای، بدون شیر و شکر

ناهار:

جوجه مرغ چاق نمکدار سبزیجات پخته با آبش (۲۰۰ گرم) یک هلو ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

سالاد کاهو و گوجهفرنگی با سس سرکهٔ مخصوص جگرگوساله باکرفس لوبیاسبز (۲۰۰ گرم) آلو (ه ۱۰ گرم) ۱ بیسکویت

یکشنبه

صبحانه:

لیوان آب گوجهفرنگی ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای، بدون شیر و شکر – )

ناهار:

کباب گوشت دندهٔ گوسفند بی چربی (۱۲۵ گرم پنیر سفید با سبزیجات سالاد پخته (۲۰۰ گرم) ۱ لیوان شیر بی چربی زردآلو (۱۰۰ گرم) ۱ بیسکویت

شام:

یک برش طالبی یا خربزه برش نازک گوشت گوساله (۱۵۰ گرم) بادمجان درون فر (۲۰۰ گرم) سالاد کاهو با سس سرکهٔ مخصوص انگور(ه ۱۰ گرم) یک بیسکویت منظور از سالاد (خیار، گوجه، کاهو، هویج، کلم و اینگونه سبزیجات است).

دوشنبه 

صبحانه:

۱ لیوان آب آناناس یک تخم مرغ نیمرو (بدون روغن) ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای، بدون شیر و شکر

ناهار:

ترب (۱۰۰ گرم) بیفتک کبابی (۱۲۵ گرم) سالاد کاهو پیچ با سس سرکه مخصوص یک گلابی ۱ بیسکوییت ۱ لیوان شیر بی چربی 

شام:

کنگر فرنگی سرد خرچنگ دریایی یک برش طالبی برنج پخته شده با خبار (۵۰ گرم) ۱ بیسکوییت

سه شنبه 

صبحانه:

۱ لیوان آب گریپفروت ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای، بدون شیر و شکر

ناهار:

۲ شاخه کرفس گوشت دندهٔ گوسفند بی چربی (۱۰۰گرم) اسفناج با ساقه (۲۵۰ گرم) انگور(ه ۱۰ گرم) ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

سالاد گوجه فرنگی، پیاز، جعفری کباب برش گوشت گوساله (۱۲۵ گرم) رازیانه درون فر (۲۰۰ گرم) انجیر ( ۱۰۰ گرم) ۱ بیسکویت

چهارشنبه

صبحانه:

۱ لیوان آب پرتقال ۱ تخم مرغ نیمرو۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای، بدون شیر و شکر

ناهار:

یک برش هندوانه خنک یک نوع ماهی آب شیرین با سبزیجات نخود فرنگی و کاهو (۲۰۰ گرم) آلو یا گوجه (۱۰۰ گرم) ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

یک کنگر فرنگی کوچک پخته با سس سرکهٔ مخصوص ماهی لیو سرد (۱۵۰ گرم) سس تارتار (۲ قاشق مرباخوری) چغندر درون فر (۲۰۰ گرم) ۱ گلابی ۱ بیسکویت

پنج شنبه

صبحانه:

۱ لیوان آب گوجهفرنگی ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای، بدون شیر و شکر

ناهار:

یک بشقاب سبزیجات و میوهجات خام (۱۵۰ گرم) با سی سرکهٔ مخصوص گوشت گوزن با سیب آلوزرد (۱۰۰ گرم) ۱ بیسکویت آب خنک گوشت یا سبزیجات (۱ فنجان) فیلهٔ گاو یا گوساله درون فر (۱۲۵ گرم) نصف گریپ فروت ۱ بیسکویت

منوی روزهای هفته پاییزی به میزان ۱۲۵۰ کالری در روز

 شنبه 

در طول روز

۲۰ گرم کره ۲ حبه قنل

صبحانه:

۱ لیوان آب آناناس ۱ تخم مرغ نیمرو ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

سالاد گوجهفرنگی و فلفل فرنگی سبز با سس سرکهٔ مخصوص صدف خوراکی لوبیاسبز (۲۰۰ گرم) پنیر گرویر (۱۵ گرم) انگور(ه ۱۰ گرم) ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

کباب جگر گوساله (۱۵۰ گرم) نخود فرنگی و کاهو (۲۰۰ گرم) طالبی با هلو ۱ بیسکویت

یکشنبه

در طول روز:

۲۰ گرم کره ۲ حبه قند

صبحانه:

۱ لیوان آب گوجهفرنگی ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

کباب گوشت دندهٔ گوساله (۱۲۵ گرم) دلمهٔ فلفل فرنگی سالاد رازیانه با لیموترش یک هلو ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

اسفناج با ساقه (۲۰۰ گرم) بیفتک، کبابی (۱۲۵ گرم) – )سالاد کاهو با سس سرکهٔ مخصوص ماست (۳۰۰ گرم ۱ بیسکویت

دوشنبه 

در طول روز:

۲۰ گرم کره ۲ حبه قنل

صبحانه:

۱ لیوان آب گریپفروت یک تخم مرغ سفت ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

کرفس پخته دندهٔ گوشت گوسفند بی چربی (۱۰۰گرم) کلم با بخار پخته شده (۲۰۰ گرم) سالاد کاهو با سس سرکهٔ مخصوص آلو یا گوجهسبز (۱۰۰ گرم) ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

آب خنک گوشت یا سبزیجات (۱ فنجان) سس با سبزیجات معطر (۲ قاشق مرباخوری) یک نوع ماهی سرد (۱۵۰ گرم) مخلوط سبزیجات (۲۰۰ گرم) انجیر تازه (۱۰۰ گرم) ۱ بیسکویت

سه شنبه

در طول روز:

۲۰ گرم کره ۲ حبه قنل

صبحانه:

۱ لیوان آب آناناس ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

هویج رنده شده با آب لیموترش (۱ فنجان) کباب سیخی گوشت گوسفند شلغم با لیموترش ۲۰۰ گرم سیب (۲۰ گرم) انگور(ه ۱۰ گرم) ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

جوجه مرغ برشته بدون آبش لوبیاسبز پخته سالاد کاسنی با س سرکهٔ مخصوص یک برش طالبی یا خربزه یک بیسکویت

چهارشنبه

در طول روز:

۲۰ گرم کره ۲ حبه قنل

صبحانه:

۱ لیوان آب پرتقال ۱ تخم مرغ عسلی ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

سالاد کاهو پیچ و کاهو با سس سرکهٔ مخصوص سیب زمینی با بخار پخته شده (۱۰۰ گرم) یک برش طالبی یا خربزه ماهی ماکرو پخته آلو یا گوجه (ه ۱۰ گرم) ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

خرچنگ سرد با سس «میوه های دریایی» (۲ قاشق مرباخوری) آب ماهی (۱ ملاقه) یک موز ۱ بیسکویت

پنج شنبه

در طول روز:

۲۰ گرم کره ۲ حبه قنال

صبحانه:

۱ لیوان آب گریپفروت ۵۰ گرم ژامبون کمچربی ۲ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای

ناهار:

سالاد کلم با گوشت وسط ران گوساله سردستخرگوش صحرایی با گوجهفرنگی یک برش طالبی یا خربزه برنج با بخار پخته شده ۱ بیسکویت

شام:

گوشت دندهٔ کبابی هویج با ژامبون سالادشاهی آبی با س سرکهٔ مخصوص پنیر سفید رژیمی (۳۰ گرم) یک هلو ۱ بیسکویت

منوی روزهای هفته پاییزی به میزان ه ۱۵o کالری در روز 

شنبه

در طول روز:

۳۰ گرم چربی ۲ حبه قند

صبحانه:

۱ لیوان آب گوجهفرنگی ۱ تخم مرغ سفت ۴ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

سالاد کاسنی با س سرکهٔ مخصوص بادمجان درون فر (۲۰۰ گرم) آلو یا گوجه (۱۰۰ گرم) ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی

شام:

ترب (۱۰۰ گرم) ۲ قلوهٔ گوسفند کبابی اسفناج با ساقه (۲۰۰ گرم) ماست (۳۰۰ گرم) ۱ بیسکویت

یکشنبه

در طول روز:

۳۰ گرم چربی ۲ حبه.قنل

صبحانه:

۱ لیوان آب آناناس ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۴ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

سالاد رازیانه (۱۵۰ گرم) با سس سرکهٔ مخصوص کباب گوشت گوساله با برش نازک (۱۵۰ گرم) قارچ بافلفل سبز انجیر (ه ۱۰ گرم) ۱ بیسکویت ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

یک برش طالبی یا خربزه بیفتک خردشده (۱۲۵ گرم) بادمجان و گوجه فرنگی (۲۵۰ گرم) پنیر سفید رژیمی (۳۰ گرم) نصف گریپ فروت ۱ بیسکویت

 دوشنبه 

در طول روز:

۳۰ گرم چربی ۲ حبه قنل

صبحانه:

۱ لیوان آب پرتقال یک تخم مرغ نیمرو ۴ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای

 

ناهار:

ترب (۱۰۰ گرم) براب گوشت دنده درون فر (۱۲۵ گرم) توت یا تمشک (۱۰۰ گرم) ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

آب سبزیجات را ملاقی) کاسنی درون فر (۲۰۰ گرم) یک قسمت از پنیر گرویر ۱ بیسکویت

 سه شنبه

در طول روز:

۳۰ کرم چربی ۲ حبه قند

صبحانه:

۱ لیوان آب گوجه فرنگی ۴ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای

ناهار:

۲ شاخه کرفس کلم پخته شده با بخار (۲۰۰ گرم) آلو (۱۰۰ گرم) ۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

هویج رنده شده با لیمو ترش ژیگوی گوشت دندهٔ گوسفند (۱۲۵ گرم)کدو درون فر (۲۰۰ گرم) سالاد جعفری با سس سرکهٔ مخصوص ۱ سیب درون فر (بدون شکر) ۱ بیسکویت

چهارشنبه

در طول روز:

۳۰ گرم چربی ۲ حبه قند

صبحانه:

۱ لیوان آب پرتقال ۱ تخم مرغ عسلی ۴ بیسکویت

اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

میگو (۱۰۰ گرم) سفره ماهی با آب لیموترش (۱۵۰ گرم) لوبیاسبز (۲۰۰ گرم) سالاد کاهو با سس سرکهٔ مخصوص شلیل (۱۰۰ گرم) ۱ بیسکویت۱ لیوان شیر بی چربی

شام:

یک کنگر فرنگی برنج با گوشت و گوجه فرنگی پنیر رژیمی (۱۵ گرم) انجیر (ه ۱۰ گرم) ۱ بیسکویت

پنج شنبه

در طول روز:

۳۰ گرم چربی ۲ حبه قند

صبحانه:

۱ لیوان آب گریپ فروت ۵۰ گرم ژامبون کم چربی ۴ بیسکویت اختیاری: قهوه یا چای ۲ قاشق شیر بی چربی

ناهار:

سالاد کاهو با سس سرکهٔ مخصوص جوجه کبک با انگور گوجهفرنگی درون فر (۲۰۰ گرم) آلو یا گوجه (۱۰۰ گرم) ۱ بیسکویت

شام:

بیفتک کبابی (۱۲۵ گرم) با سی ویتنامی (۱ قاشق مرباخوری) لوبیا پخته با پوست (۲۰۰ گرم) یک برش طالبی یا خربزه خنک ۱ بیسکویت

رژیم غذایی/ قسمت اول

رژیم غذایی/ قسمت دوم

رژیم غذایی/ قسمت سوم

رژیم غذایی/ قسمت پنجم

telegram

همچنین ببینید

کمپوت موز با پرتغال

طرز تهیه دسرهای خوشمزه با موز

طرز تهیه دسرهای خوشمزه با موز سوفلهٔ موز مواد لازم برای ۲ نفر: ۲ موز …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *