رژیم غذایی مناسب در تمرینات ورزشی 


رژیم غذایی مناسب در تمرینات ورزشی 

رژیم غذایی مناسب در تمرینات ورزشی 

 تحقیقات نشان داده اند، افرادی که به طور منظم غذا نمیخورند، نسبت به کسانی که به طور منظم غذا میخورند، به لخاظ سلامتی در وضعیت مطلوبی نیستند. کسانی که به طور منظم صبحانه میخورند، نسبت به همسن های خود انرژی بیشتری دارند.همچنین کسانی که در بین وعده های غذایی خود، غذای دیگری نمیخورند، نسبت به دیگران از انرژی بیشتری برخوردارند. بی نظمی در غذا خوردن، موجب اضافه یا کاهش وزن و به خطر افتادن سلامتی می شود. بهتر است در غذا خوردن اعتدال حفظ شود و به سه وعدهغذا در روز اکتفا شود. افرادی هم هستند که میزان متابولیسم آنها بالاست و به ناچار ۴یا۵ و عده در روز غذا میل می کنند. به کسانی که رژیم غذایی دارند، توصیه می شود که غذا را در وعده های بیشتر، ولی با میزان کم میل کنند.منابع سرشار از پروتئینسینه مرغ (بدون پوست)، فیله ماهی، سینه بوقلمون، فیله ماهی قزل آلا، تن، ماهی آزاد، ساردین، پنیر محلی، سفیده تخم مرغ، عدس منابع سرشار از کربوهیدرات جو، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، نان، ماکارونی، برنج، نخود فرنگی، بروکلی چربی های سالم روغن زیتون، روغن کانولا، امگا -3 که در روغن ماهی هایی قبیل ساردین، آزاد و قزل آلا یافت می شود. همچنین در کپسول ها و قرص های امگا -3 هم وجود دارد.خوب از این به بعد پس از خاتمه تمرینات بر روی غذاهایی که مصرف می کنید، دقت بیشتری داشته باشید و بیشتر به میزان مغذی بودن آنها دقت کنید. البته غذاهایی را که قبل از تمرینات خود استفاده می کنید نیز مفید و مهم هستند و تاثیر زیادی در نیرو دادن به بدن برای انجام تمرینات دارند.به طور کلی می توان گفت که در بدنسازی 60% پرورش اندام به تغذیه، 20% به نحوه تمرین کردن و 20% نیز به میزان خواب شما بستگی دارد.اگر شما 2 تا 3 مرتبه در طول هفته تمرین کنید اما اگر درست غذا بخورید و پس از تمرینات نیز بدن خود را با استفاده از مواد غذایی مفید تقویت کنید، ما پیشرفت شما را تضمین می کنیم. هیچ فرمول خاصی برای پرورش اندام وجود ندارد. فقط باید همه کارها را به صورت پیوسته و مداوم انجام دهید تا به هدف خود برسید.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد