رژیم کم کالری چیست؟


رژیم کم کالری چیست؟

رژیم کم کالری چیست؟

 رژیم «کم کالری» یک فرایند طبی نیست، بلکه تنها یک مراقبت غذایی است که می تواند به کسانی که دوست دارند لاغر بشوند یا نگران چاق شدن هستند کمک کند. این رژیم باعث میشود که آگاهانه بعضی غذاهای پرکالری را حذف کنید و درعوض، از غذاهایی استفاده کنید که قدرت انرژی زایی کمتری دارند و کمتر باعث چاقی می شوند.رژیم ( کم کالری) یک انتخاب غذایی است و نه محدودیت مقدار غذا.غذاها به دو دسته تقسیم می شوند:۱ - غذاهای «پرکالری»، همانطور که از اسمشان پیداست حتی در یک حجم خیلی کم نیز قدرت کالریزایی بسیار بالا دارند. باید این غذاها را حذف کنید و یا حداقل، میزان آنها را در طول رژیم لاغری کم کنید.۲ - غذاهای «کم کالری » که هر کس می تواند به میزان کافی مصرف کند، زیرا نمیتوانند علت پف کردگی شما باشند. لازم نیست که برای در پیش گرفتن یک برنامهٔ غذایی منظم یا حفظ جوانی و شادابی، خود را به هر فقدانی ملزم کنید. این غذاها را به این دلیل «کم کالری» می نامیم که در طول زمان لاغری به حد زیادی باعث تسکین سختگیرترین اشتهاها می شوند. چون در غذاهای کم کالری مقدار غذا نقش دوم را بازی می کند.برای رسیدن به وزن پیشنهادی پزشکها، باید میزان کالری روزانهٔ مورد نیاز بدن را -که بین ه ه ۲۰ تا ه ۲۷۰ کالری متغیر است - به ه ه ه ۱ کالری رساند و این عمل بدون رنج گرسنگی انجام شود. افرادی که نگران لاغر شدن هستند، باید به همان اندازه نگران وضعیت سلامیتشان هم باشند و سعی در یک کنترل غذایی داشته باشند که تنها سلاح مؤثر و بی خطر برای مبارزه با بلای غیر قابل تصور چاقی است. خواننده هایی که فکر می کنند عبارت «چاقی» به معنای ۲۰ یا ۳۰ کیلو اضافه وزن است، اشتباه می کنند، زیرا اگر وزنشان فقط به ۱٪ از وزن متناسب با هیکل و استخوان بندی شان تجاوز کند این اضافه وزن چاقی است... با این توضیح چه تعداد افراد چاق وجود دارند که خودشان از این موضوع بی اطلاعند؟ به افراد چاقی اطمینان می دهیم که فراورده های تهیه شده با این غذاهای «کم کالری » علیرغم میزان کالری پایینشان بیمزه و نامطبوع نیستند. برعکس، این غذاها بسیار خوشمزه و مخصوص هستند و درست کردن آنها نیز بسیار آسان است. اولین چیز مهم در آشپزی، حتی در آشپزیهای معمولی دقت در درستکردن غذا و مزهٔ آن است. کسانی که مشکل چاقی دارند می توانند به کمک این طریقهٔ تهیهٔ غذاهای «کم کالری» اثر نامطلوب غذاهای چرب و پر کالری خود را جبران کنند و در نهایت، وسوسه های امرانه غذاهای لذیذ پرکالری را به فراموشی بسپارند. برتری غذاهای کم کالری در این است که همیشه بعد از افراط در غذا، که فشار زیادی را به شما تحمیل میکند، به دلیل زیاده روی در غذا که موجب آزار شما می شود، فرصت خوبی را در اختیار بدن دشما می گذارند. شما میتوانید بدون هیچ ضرری رژیم «کم کالری» را دنبال کنید تا به وزن ایدهآل برسید، بخصوص با روش کاهش هفتگی کالری از ه ه ۱۰ گرم به ه ۹۰ گرم در روز. صفحهٔ ترازو تغییر خوبی را ۱۰ یا ۱۵ روز بعد از اولین تلاش شما نشان خواهد داد. لیکن زمان مشخصی برای تطبیق بدن لازم است. ما از الآن اهمیت کنترل میزان موادغذایی روزانه را خاطرنشان می کنیم و ضمناً، نتایج رژیم، از همان ابتدا به کمک یک «ترازو» مشخص خواهد شد. غذاهای ظاهراً مشابه می توانند کالریهای مختلف باورنکردنی را داشته باشند. اینها غذاهای اصلی هستند و باید شناخته شوند. چقدر در اشتباه هستیم اگر تصور کنیم که کالریهای بی شمار موجود در را گوها، ماهیهای سرخ کرده، ته چین ها، سس ها، پنیرها، شیرینی ها و نوشابه ها مضر نیستند، هر چند که تصور عامه در این باشد که این غذاها در تعادل سلامتی و روحیهٔ خوب هر کسی لازم هستند! بعد از تلاشهای انجام شده توسط بزرگترین متخصصان جهان مشخص شد که بیماریهای ورم و پف کردگی فقط بدلیل استفاده از یک تغذیهٔ غنی از چربی بروز می کنند. آمارها نشان میدهند که در کشورهایی که از مواد غذایی پر کالری و چرب کمتر استفاده شود، تعداد افراد مبتلا به حمله های قلبی کمتر است! متخصصین شرکت بیمهٔ آمریکا نگران مرگ های متعددی که گریبان گیر صنعتگران بزرگشان شده بود، به این نتیجه رسیدند که از این به بعد اگر لازم باشد باید آنها را به گرفتن رژیم لاغری مجبور کنند؛ بخصوص رژیم غذایی «کم کالری» برای بدست آوردن یک وزن مناسب و خارج کردن آنها از دسترس یک مرگ زودرس و تأسف بار، که به آسانی و از طریق احتیاط های ابتدایی قابل اجتناب است. چرا به طریق روشهای قدیمی، گران و غالبا بی اثر لاغر کنیم که خود این روشها باعث آزاد شدن چربی اضافه می شوند که درنهایت، آدم را مأیوس، زشت، پیر و... می کند. در صورتیکه رژیم غذایی (کم کالری) کمک غیر قابل مقایسه ای را در اختیار ما می گذارد. در عصری که هواپیما یک شبه دور زمین را می پیماید... و یا یک شعلهٔ کوچک گاز میتواند ساختمانی را گرم کند، و یا رادیو و تلویزیون که در هر خانه اخبار پیشرفتها را پخش می کند... و در هر روز و هر ساعت هزاران جراحی صورت می گیرد و... یا برق که باعث تمام معجزه هاست... و در نهایت در دوره ای که تکامل در تمام زمینه ها به طرز شگرفی مشاهده می شود، هر کس میتواند مزایای یک تغذیه درست را ببیند؟ در میان زنان امروز نادر هستند کسانی که رانندگی ندانند و بی شک زنانی که فردا جرأت هدایت هواپیما را نداشته باشند. چرا گوشمان نسبت به این توصیه های غذایی سنگین است؟ اگر با زندگی مدرن خوب سازش کردهاید، به کمک آن حفظ برنامهٔ غذایی چندان اسرارآمیز نخواهد بود و سلامتی که گرانبهاترین سرمایهٔ شماست حفظ خواهد شد. زندگی در حرکت است و امروز، «آشپزی» نوینی خلق شده است!

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد