طرز تهیه انواع غذا با سیب زمینی


طرز تهیه انواع غذا با سیب زمینی

طرز تهیه انواع غذا با سیب زمینی 

سیب زمینی قرمز

مواد لازم برای ۴ نفر:۰ ۳۰ گرم سیب زمینی۲۰۰گرم هویج۲ پیاز خردشده۱ فنجان شیر بی چربی۱ سیر درشتنمک، فلفل، جعفریطرز تهیه: سیب زمینی ها را پوست بکنید و تکهتکه کنید. بعد با هویج های تکه تکه شده و پیازها و سیر به همراه آب در یک ماهیتا به بریزید تا پخته شوند. بعد از آن شیر، نمک و فلفل را اضافه کنید. به هم بزنید و با جعفری تزیین کنید و سرو کنید. (هر پرس ۱۰۵ کالری)سیب زمینی یا نعنامواد لازم برای ۲ نفر:۲۰۰گرم سیب زمینینعناع تازهٔ خردشدهنمکطرز تهیه:سیب زمینی ها را پوست بکنید و خرد کنید. بعد با بخار و حرارت ملایم بگذارید بپزد. در لحظهٔ سرو کردن نعناع تازه را خرد کنید و روی سیب زمینی ها بپاشید.(هر پرس ۹۰ کالری)

پورهٔ سیب زمینی «کم کالری»

مواد لازم برای ۲ نفر:۱۰۰ گرم سیب زمینی ۲۰۰گرم شلغم۲ کاهو۱ لیوان شیر بی چربینمک و فلفلطرز تهیه:سیب زمینی، شلغم و کاهو ها را با هم بپزید. سپس همه را درآورید و دوباره با شیر روی حرارت ملایم بپزید تا اینکه پوره درست بشود. نمک و فلفل بزنید و گرم سرو کنید.(هر پرس ۱۲۱ کالری)

شیرینی کوچک سیب زمینی

مواد لازم برای ۲ نفر:۱۰۰ گرم سیب زمینی۲۰۰ گرم پیاز ۱۰ گرم کره نمک و فلفل طرز تهیه:سیب زمینی ها را بشویید و رنده کنید، پیازها را نیز همین طور آماده کنید. با هم مخلوط کنید و گلوله های کوچک خوراکی درست کنید.بعد کره را در ماهیتا به آب کنید. گلوله ها را در آن بیندازید و از هر دو طرف تفت بدهید. ادویه بزنید و گرم سرو کنید.(هر پرس ۱۲۶ کالری)

پورهٔ سبز

مواد لازم برای ۲ نفر:۲۰۰ گرم سیب زمینی ۱ فنجان شیر بی چربی ۱ زردهٔ تخم مرغ نمک و فلفل ۲۰۰گرم سالاد (کاهو، اسفناج، جعفری، کرفس و...) طرز تهیه:سبزیجات و سیب زمینی ها را با هم بپزید. همه را با دقت در ظرف دیگری بریزید و شیر گرم نمک دار را اضافه کنید و چند دقیقه ای روی حرارت بگذارید. آنها را از روی حرارت بردارید و سپس زردهٔ تخم مرغ را اضافه و سرو کنید. (هر پرس ۱۵۷ کالری)

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد