طرز تهیه چند نوع غذا برای گروه خونی A


طرز تهیه چند نوع غذا  برای گروه خونی A

طرز تهیه چند نوع غذا برای گروه خونی A

 سالاد لوبیاسبز

لوبیا سبز قلمی۵۰۰ گرمآب لیموترش یک عددروغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری سیر کوبیده شده ۲ حبه نمک دریا به مقدار لازمطرز تهیه:لوبیای تازه را پاک کرده و به خوبی بشویید و به ۲ قسمت خورد کنید آنها را در آب ریخته و بگذارید تا جوش بیاید و زمانی که پخته شدند آبکش کنید بعد لوبیاهای سرد شده را درون ظرفی ریخته و آبلیموی تازه، روغن زیتون، سیر و نمک دریا را هم مخلوط کنید این سالاد برای ۴ نفر کافی است.

خوراک  لوبیا

لوبیا سیاه نیم کیلواب ۳ لیترکرفس۱۵۰ گرم  آب یک هشتم فنجانسبزیجات ۷۰۰ گرم  پیاز خرد شده ترخون یک بسته متوسط ریحان خرد شده یک بسته متوسطتره فرنگی۷۰ گرمزیره سبز ۳۰  گرمجعفری خشک یک فنجانسیر ۳۰ گرم  گرمنمک دریا به مقدار لازمپیاز خرد شده یک بسته متوسططرز تهیه: لوبیا را از شب قبل خیس کنید بعد آب آن را دورریخته و آنها را بشویید سپس لوبیا را در آب ریخته و بپزید و آبسبزیجات را به آن اضافه کنید تمامی سبزیجات را در ظرفی تفت داده و به لوبیا اضافه کنید تا پخته شود جعفری خرد شده را به رویآن بپاشید این غذا برای ۸ نفر کافیست.

ماهی پخته شده عربی 

ماهی یک تا یک و نیم کیلوآب لیموترش ربع فنجانزیتون ۲ قاشق غذاخوریپیاز خرد شده ۲ عددنمک دریا به مقدار کافیطرز تهیه:ابتدا ماهی را تمیز کرده و بشویید و به آن نمک دریا ولیموترش بزنید سپس به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا مواد جذب ماهی شوند در طول این مدت پیاز خرد شده را درون روغن زیتون تفت دهید. سپس ماهی را درون سینی گذاشته و در فر قرار دهید پس از ۳۰ دقیقه ماهی را از فر خارج کرده و روغن زیتون و پیاز تفت داده شده را به آن اضافه کنید و دوباره درون فر بگذارید. برای تزیین ماهی می توانید ازبریده لیموترش و جعفری اضافه کنید این غذا برای ۶ تا ۸ نفر کافیست.

نان باعصاره زرد آلو 

 تخم مرغ یک عدد آرد برنج۲ فنجان برگه زردآلو ۱ فنجان کشمش بدون دانه ا فنجان دارچین ۱ قاشق چایخوریفلفل فرنگی شیرین ا قاشق چایخوری جوز ھندی ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری سرخالی ماست بدون چربی یک و یک چهارم فنجان کمپوت یا کنسرو زردآلو یک فنجانطرز تهیه: ابتدا ماست، تخم مرغ و آب زردآلود را با هم مخلوط کنید و سپس یک فنجان آرد برنج، اویه جات و جوش شیرین را به آن اضافه کرده و هم بزنید و بعد بقیه آرد را نیز به آن اضافه کنید. خمیر به دست آمده سفت و کلفت خواهد شد می توانید چند قطره آب سرد یا وانیلی شیر سویا نیز به آن بیفزاید سپس تکه های خرد شده زردآلو و کشمش را درون خمیر ریخته آن را درون سینی چرب شده فر پهنکنید و در حرارت فرا ۳۵۰ فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد که از قبلی گرم کرده اید بگذارید ۴۰۰ تا ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید تا نان شما آماده شود.

خوراک ماهی 

ماهی یک تایک ونیم کیلوفلفل یک قاشقزیره یک قاشق (در صورت تمایل)روغن زیتون ربع فنجانآب لیموترش به مقدار لازمنمک دریا به مقدار لازملیموترش آغشته کنید و در صورت تمایل ادویه ها را نیز به ماهی افزوده به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا بماند. آنگاه آنرا درون ظرف گذاشته وروغن را به ان اضافه نموده و سپس در فر قرار دهید. برای جلوگیری ازخشک شدن ماهی روی آن را با کاغذ آلومینیوم بپوشانید حدود ۳۰ تا ۵۰ دقیقه طول می کشد تا ماهی ترد و کاملاً پخته شود. درون اینماهی را نیز می توان با بعضی از سبزیجات به صورت خام پر کرده و آنگاه مصرف نمود که بنا به میل و سلیقه می باشد.

خوراک  ماهی با سبزیجات

 ماهی یک تا یک و نیم کیلو بادم خرد شده خام ثلث فنجانجعفری خرد شده یک فنجان روغن زیتون ۲ قاشق غذاخورینمک دریا  به مقدار لازم فلفل فرنگی شیرین به مقدار لازمطرز تهیه:ابتدا بادام را آنقدر درون روغن زیتون تفت دهید تارنگ برگرداند. سپس سبزی جعفری و سایر ادویه جات را نیز به آن اضافه کنید. آنگاه مخلوط بدست آمده را در درون ماهی خام جایداده، داخل فر قرار دهید این غذا برای چهار نفر کافی است.

سالاد اسفناج 

اسفناج تازه  یک بستهآب لیمو ترش یک عددپیازجه تازه ۲ بستهروغن زیتون ربع قاشق غذا خورینمک دریا و نمک فلفل به مقدار لازمطرز تهیه: ابتدا اسفناج شسته شده را خرد کنید سپس در لابلای آن قدری نمک دریا بپاشید و چند دقیقه صبر کنید تا آب آن کشیده شود پس از آن پیازچه، آب لیموترش، روغن زیتون، نمک دریا و فلفل リ اضافه کرده و بلافاصله سر سفره ببرید.

مکملهای پیشنهادی برای گروه خونی A

ویتامین B - ویتامین C - ویتامین E- و کلسیم

برنامه ورزشی گروه خونی A

بهترین ورزش برای این گروه تمرینات آرامبخش مانند یوگا،پیاده روی، شنا و نرمش است.

 چای گیاهیA

ترکیب شده است از: سنبل الطیب، گل گاوزبان، آفتیمون بهنسبت های مساوی.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد