علایم و راه های غلبه بر ترس از بلندی


علایم و راه های غلبه بر ترس از بلندی

 علایم و راه های غلبه بر ترس از بلندی

 از آنجا که ترس از مکان های بلند بدلیل احتمال صدمات فیزیکی و مرگ، بخشی از مکانیسم و واکنش دفاعی انسان محسوب می شود، اطلاق این عنوان برای فردی دلیل بر ترس غیرطبیعی و بیش از حد می باشد. چنین افرادی از صعود به طبقات بالای ساختمانها یا قرار گرفتن در یک اتاق در یک ساختمان بلند واهمه دارند. این موضوع سبب می شود فرد نتواند به طور طبیعی به فعالیت های اجتماعی خود بپردازد. درمان باید بصورت روانکاوی برای یافتن علت ترس در بیمار انجام گیرد. مصرف بعضی از داروهای آرام بخش کمک کننده است.

علائم 

علائم جسمی: تنگی نفس، سرگیجه، سیاهی رفتن چشم، دوران سر، عرق کردن بیش از حد، تنش عضلانی، لرزش، تپش قلب، درد شکم، حالت تهوع و سردرد.
علائم روحی و روانی: وحشت، اضطراب، ترس و حتی فکر کردن به مرگ.
در موارد شدید Acrophobia ، حتی ایستادن روی صندلی میتونه باعث بروز این علائم بشه!

غلبه بر ترس از بلندی 

افرادی که acrophobia در اونا شدیده، باید روی توانایی های خودشون به صورت روزانه کار کنن، و براشون درمان های روحی و روانی در نظر گرفته بشه. چندین نوع درمان و دارو برای رفع این ترس وجود داره.ولی کسانی که ترس از ارتفاع در اونا خفیفه، برخی نکات وجود داره که با رعایتش میتونن به این ترس غلبه کنن.خودتون رو آماده کنین: اگه میدونین به جایی میرین که باید در ارتفاع باشید، اول از همه سعی کنین خودتون رو آماده کنین، چشمها رو بسته و خودتون رو در اون موقعیت تصور کنین، و بدونین که هیچ چیزی امنیت شما رو تهدید نمیکنه و فقط کافیه برای اطمینان احتیاط کرده و کنار نرده و … بایستید. وقتی در موقعیت هستین ، در اون لحظه عاقلانه فکر کردن میتونه سخت باشه، پس با انجام این کارها قبل از رفتن به اون مکان میتونه شروع خوبی باشه.آروم پیش برین: قبل از این، روانشناسان از تکنیکی به نام flooding برای رفع انواع ترس استفاده میکردن. مثلا اگه کسی از آب میترسید، اونو به داخل یه استخر عمیق مینداختن تا یا غرق شدن رو انتخاب کنه یا اینکه با ترسش روبرو بشه. در طول زمان مشخص شد که این روش نه تنها باعث ضربه شدید به شخص میشه بلکه به طور قابل توجهی ترس رو بیشتر و بدتر میکنه. روانشناسان در حال حاضر توصیه میکنن این افراد به آرومی با ترسشون روبرو بشن، و هر طوری که راحت تر هستن انجامش بدن. مثلا هر روز به بالکن برین و با رعایت کامل احتیاط و دقت کمی بیشتر به لبه ی حفاظ دار آن نزدیک بشین.نفس بکشین: افراد وقتی با موقعیتی اضطراب آور روبرو میشن اغلب یادشون میره که نفس بکشن، و همین امر علائم ترس رو بدتر میکنه. چه در حال جمع کردن شجاعتتون برای پرش با طناب باشین یا بخواین از یه آسانسور استفاده کنین، روی نفس عمیق تمرکز کرده و دم و بازدم انجام بدین. نفس کشیدن شما رو آروم کرده و ذهن رو از ترس خالی میکنه

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد