عواملی که دشمن قلب بشمار می روند


عواملی که دشمن قلب بشمار می روند

عواملی که دشمن قلب بشمار می روند 

 عواملی که دشمن قلب بشمار رفته اند عبارتند از: ۱- از قهوه و چای و مشروبات الکلی و غذای تحریک کننده و انواع و اقسام ادویه جات اگر زیاده خورده شود.۲- عصبانیت - میگویند عصبانیت بقدری برای قلب ضرر دارد و قلب را ضعیف میکند که آنرا دشمن شماره یک قلب نام نهاده اند. گفته میشود یک بار عصبانیت بیش از ده فنجان قهوه برای قلب ضرر میرساند. ۳- سعی و فشار زیاد بدن مانند بالا رفتن از پله های آپارتمان و یا با شدت دویدن، ۴- نمک - استعمال نمک و شوری زیاد برای قلب فوق العاده ضرر دارد۵- دخانیات که دارای نیکوتین است برای قلب خیلی ضرر دارد و باعث تضعیف، می شود برای امراض قلبی تجویزهای مختلفی میشود و آنچه مسلم است مهمترین روش عدم استعمال قهوه و چای و مشروبات الکلی و دخانیات و نمک و ادویه است و هیچ چیز بهتر از استراحت زیاد برای قلب مفید نیست."6. سیگار می کشیدسیگار باعث مسدود شدن رگ های خونی می شود، خطر تشکیل لخته های خونی را بالا می برد و میزان اکسیژن حمل شده در خون را کاهش و در عوض فشار خون را افزایش می دهد. باید بدانید که اگر برای مدت یک سال سیگار مصرف نشود، خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی به نصف کاهش پیدا می کند. با کنار گذاشتن سیگار، خطر بیماری های عروق کرونر کاهش می یابد و بعد از حدود سه سال از ترک، خطر مرگ ناشی از این بیماری تقریباً مانند غیرسیگاری هاست.7.. به تغذیه تان اهمیت نمی دهیدبه عقیده متخصصان روزانه باید پنج واحد میوه و سبزیجات مصرف کنید. این مواد غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که سلامت قلب و رگ های خونی را ارتقا می دهند.علاوه بر این میوه ها و سبزیجات منابع خوب فیبرهای غذایی و آنتی اکسیدان ها هستند که از انسداد رگ های خونی پیشگیری می کنند.غذاهای سالم و متنوع تهیه کنید و نصف بشقاب تان را به سبزیجات اختصاص دهید. مصرف میوه روزانه خطر بیماری های قلبی و عروقی را تا 40 درصد کاهش می دهد. 8. ورزش نمی کنیدیکی از عوامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی ـ عروقی بی تحرکی و خانه نشینی است. برای ارتقای سلامت قلب تان توصیه می شود که روزانه به مدت 30 تا 60 دقیقه ورزش کنید. به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید، یک ایستگاه مانده به منزل یا محل کارتان از اتومبیل پیاده شده و بقیه راه را پیاده بروید. بعد از غذا 15 دقیقه پیاده روی کنید. به عقیده متخصصان لازم است که روزانه ده هزار قدم راه بروید تا سالم بمانید.9. صبحانه نمی خوریدنخوردن صبحانه علاوه بر اینکه شما را از انرژی لازم برای شروع یک روز خوب محروم می کند، بلکه باعث می شود که در وعده های غذایی دیگر کالری بیشتری دریافت کنید. نتایج پژوهشی که در دانشگاه هاروارد انجام شده است نشان می دهد که این مساله خطر بروز انفارکتوس (سکته قلبی) را به میزان 55 درصد افزایش می دهد. 10. استرس داریداسترس باعث افزایش خطر فشار خون، افزایش کلسترول خون و سفت شدن رگ های خونی می شود. در نتیجه کنترل استرس از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل از هر چیزی منشا استرس را شناسایی کنید. سپس تلاش تان را برای کنترل و حفظ آرامش تان انجام دهید. ورزش، مطالعه، یوگا و غیره جزو روش های حفظ آرامش و کنترل استرس هستند. روزانه چند دقیقه به خودتان اختصاص دهید و فقط به آرامش تان فکر کنید.11. ساعت کاری مشخصی نداریدنتایج پژوهشی محققان Western University نشان می دهد افرادی که ساعت کاری مشخص و منظمی ندارند، به میزان 23 درصد بیشتر در معرض آنفارکتوس قرار می گیرند. ساعات کاری غیرعادی و غیر منظم باعث ایجاد اختلال در ضربان قلب می شود و در نهایت به سلامت قلب آسیب می زند.12. مصرف چربی های ترانساین چربی ها در موادغذایی تصفیه شده مانند هله هوله ها، مافین ها، بیسکوییت ها و غیره وجود دارد. مصرف این چربی ها باعث افزایش میزان کلسترول بد و کاهش کلسترول خوب خون می شود. در نتیجه خطر بروز بیماری های قلبی ـ عروقی بالا می رود. توصیه می کنیم تا حد امکان از مصرف مواد غذایی تصفیه شده و آماده خودداری کنید و به جای این هله هوله ها آجیل میل کنید.

دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد